Мета веќе се бореше со падот на приходите од реклами оваа година, а одлуката на регулаторите за приватност на Европската унија се заканува уште повеќе да го намали профитот од рекламирањето на компанијата следната година и сериозно да го загрози нејзиниот бизнис модел.

Како што објави Ројтерс, лице запознаено со ова прашање рече дека Европскиот одбор за заштита на податоците неодамна одлучил дека Мета не може да продолжи да таргетира реклами врз основа на онлајн активностите на сопствените корисници, како што се Instagram reels што ги гледале или профилите на Фејсбук што ги кликнале, и дека за тоа ќе биде потребна изречна согласност од корисникот.

Доколку ја прекрши оваа одлука, под услов да биде потврдена, Мета би можел да се соочи со „големи казни“, пренесе Ројтерс.

Одлуката сè уште не е објавена и нема да биде конечна додека ирската комисија за заштита на податоците (DPC) не ја објави. Ова може да потрае еден месец, а Мета во секое време може да поднесе жалба на секоја одлука.

Мета рече дека не може да коментира за какви било планови за жалба додека DPC не ја објави својата одлука.

Регистрирањето на сметка на Facebook или Instagram бара од корисниците да се согласат за дигитално следење на социјалните мрежи за рекламни цели. Ако не се согласувате со ова, не можете да имате сметка. Суштината на одлуката на европските регулатори е дека овој тип на присилна согласност ја прекршува Општата регулатива за заштита на податоците на ЕУ (GDPR).

Одлуката на европските регулатори нема да влијае само на Мета, туку и на сите компании кои прикажуваат насочени реклами на корисниците и кои функционираат на ист начин како Мета, почнувајќи од Google и TikTok до помалите играчи кои имаат сличен бизнис модел, пренесува informacija.rs .

Рекламниот бизнис на Мета доби удар кога Apple ги промени поставките за приватност за да им овозможи на корисниците лесно да го спречат следењето од трета страна, принудувајќи ги развивачите на апликации да бараат дозвола за следење на корисниците. Се покажа дека кога на луѓето им се нуди избор, тие имаат тенденција да кажат не. Мета се налути на ова, а подоцна објави дека изгубила 10 милијарди долари благодарение на одлуката на Apple.

На Мета платформите како Фејсбук и Инстаграм, корисниците веќе можеа да се откажат од следење за веб-страните што ги посетуваа, но со приклучување на платформите тие ќе се согласат дека Мета може да ги следи нивните кликови и допири во рамките на Мета платформите. Тоа би се променило доколку DPC се согласи со одборот на ЕУ, што дополнително ќе го намали пристапот на Мета до податоците за активноста на корисниците на сопствените мрежи, а Мета веќе има проблем со огласувачите да ја изгубат довербата во способноста на компанијата ефикасно да ги насочува корисниците со реклами.

Многу компании, апликации и веб-страници заработуваат од собирање податоци и таргетирање реклами. Ако не можат да ги користат вашите податоци, може да ви прикажуваат контекстуални реклами, кои се засноваат на содржината што ја гледате. Но, таа реклама е поевтина од онаа што е прилагодена на личните податоци на корисникот и затоа е помалку профитабилна за компанијата што ги продава рекламите.

Одлуката на ЕУ ќе има драматично влијание врз приходите на Мета во Европа, велат аналитичарите, кои очекуваат компанијата да се бори да го одбрани својот рекламен бизнис. Може да поминат месеци, ако не и години, пред да се почувствува влијанието на оваа одлука бидејќи Мета најверојатно ќе ја обжали, што би можело да дозволи статус кво за времетраењето на процесот.

Веста за одлуката на европските регулатори веќе предизвика пад на акциите на компанијата за 6,79%.

Портпаролот на Мета рече дека одлуката на надзорниот одбор на ЕУ „не е конечна одлука и дека е рано да се шпекулира“, додавајќи дека компанијата целосно соработува со DPC во нивните истраги и ќе продолжи да соработува со нив додека ја финализираат својата одлука.