Google наскоро ќе започне со тестирање на оваа опција во САД, а потоа ќе ја прошири и во други земји.
Социјалните мрежи, видео сервисите како YouTube и воопшто веб-страниците се полни со содржини кои не се за сечиј вкус или не се препорачуваат за малолетници и деца. Иако, на пример, социјалните мрежи не се наменети за деца под 13 години, а Google го претстави YouTube Kids, кој не треба да прикажува содржини кои се несоодветни за деца, овие правила ретко се почитуваат.
Дури и пред да влезат во тинејџерските години, многу деца веќе имаат долгогодишно искуство на TikTok, Instagram и други социјални мрежи, како и на вистински YouTube, а не на детски YouTube, каде што се изложени на различни содржини што не се за нив. Државите вршат сè поголем притисок врз технолошките компании да ги заштитат децата, па Meta воведе бројни опции за малолетниците, како и за нивните родители, додека Австралија донесе закон со кој им забранува на лицата помлади од 16 години да ги користат социјалните мрежи. Во таа земја се надеваат дека ваквата одлука ќе помогне за благосостојбата и подобро ментално здравје на младите.
Многумина ќе бидат незадоволни.
Google најави и нова опција чија цел е да ги заштити малолетниците од несоодветна содржина. Компанијата ќе имплементира нова опција заснована на вештачка интелигенција во сите свои производи, вклучително и YouTube, која треба да ја одреди возраста на корисниците и врз основа на тоа да го оневозможи пристапот до одредени содржини и опции на популарни услуги.
За почеток, Google во САД започнува да го тестира овој модел за предвидување возраст, кој се заснова на машинско учење и треба да може да погоди дали корисникот што пристапува до нивните услуги како YouTube е помлад или постар од 18 години. Ако моделот претпостави дека лицето е малолетно, ќе примени одредени правила за заштита на нив и ќе му покаже содржина што е соодветна за нивната возраст. Со оглед на тоа што многу малолетници на овој видео сервис гледаат содржини кои не се наменети за нив, тоа значи дека наскоро ќе ги чека непријатно изненадување и забрана за пристап до такви содржини.
По САД, Google има намера да го тестира и имплементира истиот модел и на други пазари.
Да потсетиме, нешто слично Мета претстави на Инстаграм пред неколку месеци. Нивната алатка, наречена „класификатор за возрасни“, се заснова на вештачка интелигенција и врз основа на различни фактори – од содржината што ја објавуваат и гледаат, нивните следбеници, па дури и роденденските честитки на нивните пријатели – се обидува да ја погоди нивната точна возраст, исто така со цел да ја ограничи содржината што им се прикажува.
Со оглед на тоа што притисокот врз технолошките компании се зголемува, се очекува и други платформи да имплементираат слични решенија во иднина, а ќе биде многу интересно да се види какви се нивните резултати, односно колку навистина е точна вештачката интелигенција во препознавањето на возраста на корисниците на социјалните мрежи и другите онлајн платформи.
Поврзани артикли