Компаниите кои стојат зад социјалните мрежи заработиле повеќе од 11 милијарди долари од реклами на малолетници во САД минатата година, според студијата на Харвард.
Истражувачите велат дека наодите ја покажуваат потребата од владина регулација на социјалните медиуми, бидејќи компаниите кои сакаат да заработат пари од децата користејќи ги нивните платформи, не успеале да се саморегулираат.
Тие забележуваат дека регулативите, како и поголемата транспарентност од технолошките компании, би можеле да помогнат да се ублажи штетата по менталното здравје на младите.
За да дојдат до заработка, истражувачите го искористија проценетиот број на корисници под 18 години на Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X и YouTube во 2022 година.
Самите платформи јавно не откриваат колку пари заработуваат од малолетници.
Според една студија на Харвард, YouTube генерирал најмногу приходи од рекламите сервирани на лица помлади од 12 години (959,1 милиони долари), по што следат Instagram (801,1 милиони долари) и Facebook (137,2 милиони долари).
Во меѓувреме, Instagram генерира најмногу приходи од реклами од корисници на возраст од 13 до 17 години (4 милијарди долари), следен од TikTok (2 милијарди долари) и YouTube (1,2 милијарди долари).
Истражувачите, исто така, проценуваат дека Snapchat генерирал најголем дел од својот вкупен приход од реклами во 2022 година од корисници на возраст под 18 години (41%), следен од TikTok (35%), YouTube (27%) и Instagram (16%).