За луѓе на одредена возраст, постојат видео игри кои сите ги знаат. Некои од нив се Pac-Man или првиот Super Mario Bros. Но, не би било погрешно да се тврди дека Тетрис, кој на 6 јуни полни 38 години, е можеби најпознатата игра од сите.

Ако продажната метрика се следи, Тетрис има продадено над 170 милиони копии на речиси секоја гејмерска и компјутерска платформа што можете да ја замислите. Според некои списоци, само Minecraft, кој постојано се развива, има продадено повеќе.

Се разбира, не може да се зборува за наследството на Tetris, а да не зборуваме за конзолата Nintendo Game Boy, која е една од најпознатите во светот. Технички, Tetris постоеше пет години пред да биде спакуван во секое продадено Game Boy – но огромната популарност на конзолата значеше дека играта стана сензација речиси преку ноќ.

Тетрисот е вид на игра што може да ја играте со часови, но не го губи својот шарм дури и ако играте само 10 минути. Во тетрис, се натпреварувате против себе, обидувајќи се да исчистите повеќе линии или да постигнете подобар резултат од порано. Таа формула беше примамлива и за децата и за возрасните.

Хенк Роџерс, кој сега ја води компанијата Тетрис и прв ја откри играта на CES во 1988 година, јасно опиша сè кога Нинтендо ја откри својата идеја да лансира Game Boy со Тетрис: „Ако сакате да го продадете Game Boy на мали момчиња, тогаш пакувајте го Марио. Но, ако сакате да го продадете Game Boy на сите, тогаш пакувајте Тетрис на него“.

Тетрис можеби го постигна својот легендарен статус во голема мера благодарение на уредот Game Boy, но играта беше достапна на компјутери и аркадни уреди години пред да постои Game Boy.

Тетрис е создаден од рускиот компјутерски инженер Алексеј Пајитнов, со неговите пријатели Дмитриј Павловски и Вадим Герасимов. Објавена е на 6 јуни 1984 година и на крајот стана првата компјутерска игра од Русија објавена на Запад во 1986 година.

Концептот на играта се состои од само седум различни тетримини, кои со зголемена брзина паѓаат од врвот на екранот до дното. Тие можат да се ротираат и треба да се подредат во целосни линии, инаку ќе се акумулираат на горниот дел од екранот, со што ќе заврши играта.

Пајитнов изјави за Digital Trends 2015 дека ја направил играта за само шест недели. Но, тоа беше доволно за безбројните ревизии и ажурирања на играта да доминираат на кој било уред со екран во последните 38 години. Во текот на последните неколку години, видовме бројни оживувања и ревизии на Tетрис, од кои многу се на модерен начин.

Триесет и осум години подоцна, очигледно е дека сè уште постои глад за Тетрис, особено што паметните телефони овозможија да се игра популарниот наслов во движење. Малку е веројатно дека некој ќе ја има издржливоста како што ја има Тетрис.

Како што рече Роџерс уште во 2015 година: „Ако екранот има доволно точки за да го прикаже, тетрис ќе биде на него“.