Нисан прво ќе лансира пилот-фабрика во 2024 година, додека solid-state батерии во автомобилите треба да почнат да се користат во 2028 година, според сегашните планови.

Автомобилските компании веќе извесно време најавуваат дека се ближи крајот на традиционалните автомобили и дека со текот на времето бензинот и дизелот ќе останат во историјата и ќе бидат заменети со електрични возила. Процесот на електрификација, се чини, може да го забрза војната во Украина и да ги зголеми цените на горивото, поради што за се поголем број луѓе следниот автомобил би можел да има електричен мотор.

Сепак, на многумина нема да им биде лесна одлуката да се префрлат на автомобили со електромотори бидејќи покрај тоа што е поскапа во однос на класичните автомобили, голем проблем се перформансите и траењето на батеријата, односно неговото време на полнење и опсегот.

Технолошките компании со години работат на подобрување на технологијата на батерии за да го решат проблемот, а Нисан оваа недела објави дека соработува со НАСА за развој на такви батерии. Тие веруваат дека нивните solid-state батерии би можеле да ги заменат литиум-јонските батерии како оние што се користат во електричните автомобили денес, а освен што се полесни и побезбедни, треба да овозможат и побрзо полнење. Исто така, ваквите батерии би требало да бидат двојно помали од денешните, додека полнењето до полн капацитет би можело да потрае само 15 минути.

За такво нешто, се разбира, ќе бидат потребни години – Нисан прво ќе лансира пилот фабрика во 2024 година, додека solid-state батерии во автомобилите треба да почнат да се користат во 2028 година, според сегашните планови.

Планот на Нисан и НАСА е да користат т.н. „ИТ платформа на изворен материјал“, односно компјутерска база на податоци за тестирање на различни комбинации за да се открие што најдобро функционира меѓу стотици илјади материјали и на тој начин да се најде ефикасна замена за сегашните скапи компоненти потребни за развој на литиум-јонски батерии.

Нисан, се разбира, не е единствената компанија која развива solid-state батерии – истото веќе го најавија Тојота, Фолксваген, Форд и Генерал Моторс.