Суперсоничниот авион на НАСА Х-59 помина два клучни теста и сега е чекор поблиску до првиот лет.
X-59 е заеднички проект на НАСА и компанијата Lockheed Martin кој добро напредува, а авионот е дизајниран да создаде потивок звучен удар за да може суперсоничниот авион да ја достигне брзината на звукот додека лета над населени места.
Еден од проблемите со легендарниот Конкорд кога беше во функција пред 2003 година беше фактот што звучниот удар беше толку гласен што авионот мораше да лета со помали брзини над населените места, што значи дека не можеше да ги искористи предностите од пократкиот суперсоничен лет.
Во новото видео објавено од Lockheed Martin, инженерот Мајкл Бунано рече дека X-59 успешно поминал два клучни теста, тест за отпорност на структурата и тест на системот за гориво што покажало дека авионот точно го мери горивото. Сега се во тек подготовките за првиот пробен лет.
"Do you hear something?"#FighterFriday | @thef35 pic.twitter.com/4NhP40Me7G
— Lockheed Martin (@LockheedMartin) May 13, 2022
Инженерот Тони Делгарза ја истакна важноста на аероеластичното моделирање за да се постигнат потребните „тивки“ нивоа на рафал. Овие модели беа клучни за успешниот развој на авион што не можеше да се произведе пред 20 или 30 години. Делгарза рече дека суперсоничниот удар на X-59 ќе биде исто толку силен како звукот што се слуша кога ќе тресна вратата од автомобилот, што е огромна разлика од ударот создаден од Конкорд, од кој можеа да испукаат стакла.
Ако се оди според планот, X-59 за прв пат ќе полета подоцна оваа година. Дополнителни тестови за акустични летање се планирани за следната година, а лет над населени места за почетокот на 2024 година со цел да се тестира јачината на звучниот удар.
После тоа, НАСА планира да ги достави резултатите од прелетот до Меѓународната организација за цивилно воздухопловство и Федералната управа за авијација во 2027 година. Со оваа информација, регулаторите ќе можат да одлучат дали да ги променат правилата во врска со забраната за суперсонични летови над населени места. Одлуката се очекува во 2028 година.
Доколку НАСА и приватните компании како Boom Supersonics бидат успешни, наскоро би можеле да видиме комерцијални суперсонични авиони во лет кои значително ќе го скратат времето на патување, а истовремено ќе ги решат проблемите со кои се соочуваше Конкорд.