Социјалната мрежа Facebook е основана пред 20 години, на 4 февруари 2004 година.

Како и интернетот, така и Facebook е креација на визионер кој имал уникатна дарба, а тоа е Марк Цукерберг. Се разбира, тоа не беше првата социјална мрежа, но Facebook се појави како доминантен играч на овој пазар во своето време.

Кога се појави, многу луѓе го споредија Facebook првенствено со MySpace, но она што го издвојуваше од другите слични сајтови беше, освен техничките вештини на неговиот основач, фактот што беше ексклузивен на почетокот – за да станете член, требаше да биди студент на еден од најелитните американски универзитети – Харвард.

Откако се отвори за корисници од целиот свет, законот на Меткалф почна да важи и за Facebook, според кој колку повеќе корисници има една социјална мрежа, толку таа ќе стане поатрактивна за луѓето кои размислуваат да се приклучат на неа.

Со текот на годините од неговото основање, на растот на Facebook најмногу влијаеле младите луѓе, за кои се знае дека се каприциозни и често ги менуваат своите интереси. Вредноста на акциите на Facebook порасна или падна во зависност од тоа дали тинејџерите укажуваат дека повеќе или помалку им е здодевно со тоа.

Со текот на времето, ова се промени, помладата публика го изгуби интересот за Facebook, а тинејџерите често се одложуваат од фактот што нивните родители, па дури и баби и дедовци, сè почесто отвораат сметки на Facebook.

Facebook од самите почетоци беше мета на критики, скандали и разни кризи, но сето тоа не влијаеше на тоа дека денес пазарот вреди над петстотини милијарди долари.

Основачот на Facebook, Марк Цукерберг секогаш има нешто ново што планира да го имплементира во својата социјална мрежа.

Иако не е толку популарна кај помладата популација, платформата би можела да се врати на оваа група корисници во иднина со фокусирање на Metaverse и вештачката интелигенција.