Генерацијата Z сè повеќе користи Интернет, но бројот на тинејџери на Фејсбук рапидно се намалува, покажа истражувањето на Истражувачкиот центар Pew.
Истражувањето покажало дека само 32 отсто од тинејџерите на возраст меѓу 13 и 17 години воопшто не користат Фејсбук, а податоците од претходното истражување од 2014 и 2015 година покажале дека тогаш на Фејсбук биле 71 отсто од нив, со што оваа социјална мрежа ги надминала Instagram и Snapchat.
Креаторот на содржината на Gen Z, Жил Терпак, изјави за TechCrunch дека тинејџерите едноставно не наоѓаат вредност во Facebook.
„Сега има повеќе од пет моќни социјални платформи кои може бескрајно да се прелистуваат, и за нашите умови не е одржливо да ги делиме или да им даваме приоритет на нашиот однос со секоја од нив. Заради времето и разумот, луѓето мора да ги елиминираат платформите на кои им недостасува поттик за дополнителна вредност“, рече Терпак.
Таа верува дека Фејсбук, кој тинејџерите често го поврзуваат со своите родители, има малку да понуди на генерацијата Z.
„Културата што ја негува просечниот корисник на Фејсбук е многу одвоена од она што ја привлекува популацијата на Gen Z на платформата денес и зрачи со енергијата на спам“, рече таа.
Дури и во 2013 година, кога 77 отсто од онлајн тинејџерите користеа Фејсбук, младите корисници имаа негативен став кон платформата.
„Фејсбук сè уште е длабоко интегриран во секојдневниот живот на тинејџерите, но понекогаш се смета за помош и одговорност, а не како возбудлива нова платформа која тинејџерите можат да ја гледаат како своја“, се вели во извештајот на Pew од 2013 година. Дури и во таа анкета стара девет години, тинејџерите покажуваат поголем ентузијазам за други платформи, дури и ако не ги користат толку многу како Facebook. Тој тренд остана константен, а новите генерации кои се приклучуваат на социјалните мрежи речиси целосно го напуштаат Facebook.
Новите податоци на Pew се во согласност со внатрешните извештаи на Facebook. Според документите откриени од дојавувачот Френсис Хауген, бројот на тинејџери на Фејсбук паднал за 13 отсто од 2019 до 2021 година, а тој процент треба да се намали за 45 отсто во следните две години. Генерално, корисниците на Фејсбук стагнираат, но падот на клучните демографски податоци е лоша вест за социјалната мрежа и нејзиниот бизнис со реклами, што носи најголемиот дел од нејзините приходи.
„Повеќето млади луѓе го гледаат Фејсбук како место за луѓе во четириесеттите и педесеттите. Младите ја сметаат содржината досадна, погрешна и негативна“, се вели во интерен документ на Фејсбук.
Иако на тинејџерите им е доста од Фејсбук, тие не се откажуваат од Инстаграм. Тоа е уште една платформа во сопственост на Мета. Околу 62 отсто од тинејџерите користат Инстаграм, што е зголемување од 52 отсто во истражувањето во 2014 и 2015 година.
TikTok не ни постоел во времето на последното истражување, а сега го користат 67 отсто од американските тинејџери. Околу 95 отсто од тинејџерите велат дека го користат YouTube, но многумина само за гледање видеа, а не како место за поврзување со други онлајн. На пример, тинејџер кој користи YouTube за слушање музика е вклучен во тие 95 проценти.
TikTok моментално се рангира над Instagram и Snapchat, кои ги користат 62 и 59 отсто од американските тинејџери, соодветно. Затоа, постарите платформи се обидуваат да го „копираат“.
Сепак, тинејџерите се свесни дека користењето на социјалните мрежи не секогаш им ја обезбедува социјалната врска на која се надеваа. Околу 36 отсто од тинејџерите мислат дека поминуваат премногу време на социјалните мрежи. Само 8 отсто од тинејџерите мислат дека не ги користат доволно социјалните мрежи.
Оние кои мислат дека генерацијата Z е зависна од мобилни телефони можеби грешат. Околу 45 отсто од тинејџерите тврдат дека лесно можат да се откажат од социјалните мрежи.