Регулативата на ЕУ предвидува дека од 6 јули 2022 година, сите нови видови возила во основна опрема мора да бидат опремени со голем број нови системи за безбедност

Ќе има голем број новини за возачите во наредната година. ЕУ веќе ја усвои регулативата уште во 2019 година, која сега официјално ќе важи од 2022 година. Регулативата предвидува дека од 6 јули 2022 година сите нови видови возила во основната опрема мора да бидат опремени со голем број нови системи за помош при возење, вклучувајќи, на пример , предупредување за напуштање на лентата или предупредување за поспаност на возачот. Моделите претставени пред овој рок ќе имаат време да ги имплементираат задолжителните системи за помош до 7 јули 2024 година.Еве преглед на некои од системите за безбедност:

  • Интелигентно прилагодување на брзината (ISA): Во иднина, системот ќе помогне да се спречат возачите да го надминат ограничувањето на брзината. Системот има дигитални патни карти и користи препознавање сообраќајни знаци за да утврди дали се почитуваат ограничувањата на брзината. Ако границата е надмината, системот предупредува за тоа со звучни и визуелни предупредувања.
  • Автоматско итно сопирање: од 2022 година, овој систем станува задолжителен кај новите типови возила. Системот треба самостојно да детектира опасни ситуации и да го запре возилото за да спречи судир.
  • Систем за одржување на возилото во сообраќајната лента (LKA: Lane Keeping Assist) веќе им е познат на многумина, но од 2022 година овој систем ќе стане стандард во возилата. Новиот систем интервенира уште поагресивно ако возилото се заканува да го напушти коловозот или тргне во еднонасочен сообраќај кој доаѓа од спротивната страна.
  • Алкохолна блокада: уште во 2019 година, земјите од ЕУ одлучија новите возила од 2022 година да имаат ваков уред. Пред сè, тоа би требало да биде само стандардизиран интерфејс во кој може да се вгради алкохолен имобилизатор или блокирање на моторот односно негово стартување доколку системот детектира присуство на алкохол кај возачот.
  • Детектирање на поспаност: За да се спречи дремење зад воланот, системот за откривање поспаност треба да го анализира однесувањето на возачот при возење и да користи звучни и оптички сигнали за да покаже дека е време за пауза.
  • Асистент за возење во рикверц: при возење наназад, системот треба да предупреди на пешаци или други пречки.
  • Црна кутија: Како и кај црната кутија во авион, автомобилите исто така треба да имаат меморија за податоци што може да се користи за реконструкција на текот на евентуална несреќа.
  • Светло за сопирачките за итни случаи: светлата за сопирачките и задните индикаторски светла за насока трепкаат кога сопирачките се целосно притиснати или кога се активира ABS.

Извор: Додај Гас