Американците имаат решение. Во САД од 2024 година нема да биде можно.

Покрај брзото возење, возењето под дејство на алкохол е една од најчестите причини за сообраќајни незгоди. И покрај обидите на автомобилската индустрија да спречи возење под дејство на алкохол, се се сведува на другата страна, односно, потезите на полицијата да ги открие вакви возачи и да ги исклучи од сообраќајот.

Дека станува збор за големо безбедносно прашање во сообраќајот на патиштата, говори податокот дека секој ден на патиштата во САД гинат 30 луѓе во несреќи предизвикани од алкохол, пренесува NHTSA. Затоа повторно се размислува за воведување на пасивни системи во автомобилите кои би откриле возач под дејство на алкохол.

Volvo најави ваков систем претходно оваа година, а во Америка се уште поконкретни. Според новиот предлог закон, сите нови возила од 2024 година ќе треба да имаат инсталиран пасивен систем за откривање алкохол.

Некои американски сенатори вршат притисок за овој предлог, и покрај тоа што дел од јавноста се спротивставува повикувајќи се на човековите права. Нивното објаснување е многу јасно: Ако автомобилите се веќе преплавени со толку многу технологија што наскоро ќе можат да се движат без помош од возачот, тогаш зошто да не го вклучиме и овој мал додаток?

Сенаторите Том Judудол и Рик Скот веќе изготвиле нацрт-закон познат како RIDE (Reduce Impaired Driving for Everyone), а се вклучила и државата. Уште во 2015 година започната е програмата DADSS (Driver Alcohol Detection System for Safety), а досега се претставени два системи за откривање алкохол.

Едниот од нив е заснован на здивот на возачот, како класичен алкотест, а другиот е покомплексен, со кој се бара возачот да го стави прстот на сензор на компандната табла, каде што концентрацијата на алкохол во крвта се мери со спектроскопија:

NHTSA е многу конкретен. Тие велат дека системот мора да биде точен, ненаметлив и сигурен во секоја ситуација.

Исто така, исклучително е важно системот да не покажува во некои ситуации лажна концентрација на алкохол во крвта, и во секој случај да биде целосно обезбеден од „премостување“.

И што е најважно, системот треба да се инсталира во автомобилите откако ќе биде одобрен од јавноста и со минимално зголемување на цената на автомобилите поради тоа, сметаат во NHTSA.

Извор: Додај Гас