Истражувачите за безбедност открија дека повеќе од 132.000 млади корисници биле цел на сајбер криминалци.

Компанијата Kaspersky ги истражуваше заканите скриени зад популарните видео игри за деца и го анализираше периодот од 1 јули 2023 година до 30 јуни 2024 година. Во овој период, безбедносните решенија на компанијата открија повеќе од 6,6 милиони обиди за напади, каде што сајбер-криминалците користеа брендови на детски игри како мамка.

Од 18-те игри избрани за оваа студија, поголемиот дел од нападите вклучуваа Minecraft, Roblox и Among Us. Според статистичките податоци на Kaspersky, во текот на периодот опфатен со овој извештај, над 3 милиони обиди за напад биле лансирани под маската на Minecraft. Сајбер-криминалците веројатно го избрале овој метод на напад врз основа на популарноста на игрите меѓу гејмерите, како и способноста на гејмерите да користат лозинки и модови. Бидејќи повеќето модови и шифри се дистрибуираат на веб-локации на трети страни, напаѓачите прикриваат малициозен софтвер претставувајќи се како овие апликации.

Експертите веруваат дека повисоките стапки на успех на нападите во текот на 2024 година може да се припишат на забележаните трендови во областа на општата сајбер безбедност. Од една страна, сајбер-криминалците започнуваат повеќе лукави напади, искористувајќи ја тековната агенда и создавајќи помалку очигледни шеми, наместо да користат генерички напади.

Сајбер-криминалците се повеќе користат вештачка интелигенција за автоматизирање и персонализирање на фишинг напади кои се со поголема веројатност да ги измамат младите гејмери.

Една од најчестите измами во игрите е понуда за нови скинови, т.е. облека или оклоп за вашиот херој што ги подобрува неговите вештини. Некои скинови се вообичаени, додека други се исклучително ретки и затоа се попосакувани.

Експертите на Kaspersky пронајдоа пример за измама во кој се наведува името на популарната игра Valorant и името на светски познатиот јутјубер Mr. Beast. Со избирање на овој блогер и користење на неговата фотографија, измамниците имаат за цел да го привлечат вниманието на децата и да ги намамат во нивната измама.

Друга популарна замка е примањето валута во играта. Во една од откриените измами со злоупотреба на брендот Pokemon GO, од корисниците се бара да внесат корисничко име за нивната сметка за игри. Потоа од нив се бара да направат анкета за да докажат дека не се бот. Кога ќе ја завршат анкетата, тие се пренасочуваат на лажна веб-страна, обично онаа која ветува бесплатни награди или подароци. Тука започнува вистинската измама. Измамниците навистина не бараат лични информации како што се податоци за кредитна картичка.

Kaspersky препорачува родителите да ги следат овие упатства за да ги заштитат своите деца од измами со игри:

  • Од клучно значење е родителите да имаат отворена комуникација со своите деца за потенцијалните ризици со кои може да се сретнат на интернет и да спроведат строги упатства за да се осигура нивната безбедност.
  • Помогнете му на вашето дете да избере единствена лозинка и обидете се да ја менувате повремено.
  • Поставете јасни правила за тоа што можат и што не смеат да прават онлајн и објаснете зошто сте ги поставиле. Треба да ги прилагодите додека детето расте.
  • За да ги заштитите вашите деца од преземање злонамерни датотеки додека играат игри, се препорачува да инсталирате сигурно безбедносно решение за нив, кое работи беспрекорно со Steam и другите услуги за игри.