Се појави нова стратешка друштвена игра што го испитува идниот конфликт меѓу САД и Кина во Индо-пацифичкиот регион.
Војната меѓу Кина и САД е централната тема на новата тактичка друштвена игра „Littoral Commander: Indo-Pacific“, чие дејство се одвива околу 2040 година. Првично развиена како „Fleet Marine Force“ за обука на американски маринци, сега се користи во Американската поморска академија и во неколку воени институции низ целиот свет.
Играта ја разви Себастијан Бае, поранешен наредник на американските маринци и ветеран од војната во Ирак, сега аналитичар во американскиот тинк-тенк Center for Naval Analyses, и е достапна за јавноста за околу 70 евра.
Повеќе од само забава – сериозна образовна алатка
Како дел од таканаречениот жанр „сериозни игри“, Littoral Commander има за цел да предава воени концепти како „синџир на убивање“, серија процедури за таргетирање што поврзуваат сензори, платформи за оружје и командни структури. Ова го отсликува таканаречениот модел F2T2EA (најди, поправи, следи, таргетирај, дејствувај, процени) кој се применува и во војната во Украина.
Во својата суштина, играта е за процесот F2T2EA, без разлика дали станува збор за кинетички способности како ракети и беспилотни летала или некинетички способности како електронско војување и кибернетика, објасни Бае за Business Insider.
Стара механика, нови боишта
Играта потсетува на историски симулации на војна базирани на хартија, како што е прускиот кригшпил од 19 век. Играчите наизменично донесуваат одлуки користејќи коцка со 20 страни, а единиците се оценуваат според подвижноста, огневата моќ и дометот. Победата се одредува според целите на мисијата, како што се освојување територија или уништување на непријателските сили. „Мерач на влијание“ во играта покажува политичка или цивилна поддршка, во зависност од потезите на играчот.
I never expected my "Littoral Commander: Indo-Pacific" #wargame to be featured in a @BusinessInsider article — but here we are. Absolutely wild! I cannot thank everyone enough who was part of this journey and believed in the game's possibility. 🎲 💥 https://t.co/17H8vj6e13
— Sebastian Bae (@SebastianBae) May 11, 2025
Тактики и распоредување на сили
Мапите опфаќаат клучни точки во Индо-Тихоокеанскиот регион: Тајванскиот теснец, островите Рјуку, теснецот Лузон и Малака. Сценаријата вклучуваат блокади и амфибиски истоварувања. Американските сили се составени од маринци, ракетна артилерија и подморници, додека кинеските маринци на Народната народна армија имаат механизирана пешадија, тенкови, фрегати и подморници. Распоредувањето на силите го одразува концептот на ракетно-базирани и мобилни крајбрежни единици од програмата Force Design 2030, во која американските маринци ја елиминираа употребата на тенкови.
Користејќи „мапи на заеднички капацитети“, играчите користат беспилотни летала, бомбардери, сајбер напади и сателитско извидување. Ресурсите се ограничени, па затоа е потребно внимателно планирање.
Како тактички командант, имате само дел од ресурсите на располагање во кое било време, објасни Бае. Единиците остануваат скриени сè додека не дејствуваат или не бидат откриени од непријателот, што ја одразува улогата на сензорите во современите конфликти.
Нови проширувања
Бае, исто така, објави продолжение на играта за балтичките држави и планира верзии за Јапонија, Норвешка и Австралија.
„Сакам луѓето да научат за различните можности на модерното војување и како тие комуницираат. Сакав играта да биде достапна за мојата професионална заедница, како што е Министерството за одбрана на САД, но исто така сакав обичните луѓе подобро да ја разберат нашата заедница на интересен начин“, рече Бае.