Тензиите меѓу Мета и ЕУ се засилени со давање строг рок за решавање на моделот „плати или прифати“ за корисниците на европскиот пазар.

Мрежата за соработка за заштита на потрошувачите (CPC) на Европската унија, откако ја предупреди Мета дека нејзиниот модел „плати или договори се“ за Фејсбук и Инстаграм потенцијално ги прекршува законите за заштита на потрошувачите, и даде рок на компанијата до 1 септември 2024 година да предложи промени на својот модел. Регулаторите сметаат дека тој бизнис модел е погрешен и збунувачки за корисниците. Се разбира, непочитувањето на овој рок може да резултира со значителни казни до 4% од годишниот приход во земјите на ЕУ каде што се извршени наводните прекршувања.

За овој случај веќе многупати се пишуваше, а накратко, ако корисникот плати 9,99 или 12,99 евра за користење на Фејсбук и Инстаграм, ќе биде поштеден од реклами – во спротивно, ќе биде бомбардиран со нив. ЕУ го критикуваше овој пристап за потенцијално прекршување на приватноста, во врска со Законот за дигитални пазари.

Истрагата беше поттикната од жалбите на групите за заштита на потрошувачите, кои тврдат дека Мета користи нејасен јазик кога објаснува како функционираат платените и „бесплатните“ верзии на своите платформи. Тие исто така веруваат дека воведувањето на овој модел изврши притисок врз корисниците да донесат брзи одлуки без доволно време за размислување. Понатаму, описот на верзијата поддржана од реклами како „бесплатна“ е оспорен, имајќи предвид дека корисниците сè уште треба да се согласат за користење на податоците за насочено рекламирање.

Оваа ситуација ја продолжува тензијата меѓу американските технолошки компании и регулаторите на ЕУ, а можниот одговор можеби нема да им одговара на корисниците и на ЕУ. Имено, едноставниот излез за некои е едноставно повлекување на одредени функционалности од пазарот. Во овој случај, тоа не значи дека Facebook или Instagram ќе исчезнат од европскиот пазар, но може да добијат верзија со помала функционалност.

Клучни забелешки против Мета

  • Заведувајќи ги потрошувачите со користење на зборот „бесплатно“, додека, за корисниците кои не сакаат да се претплатат за плаќање, Мета бара од нив да прифатат дека Мета може да генерира приходи со користење на нивните лични податоци за прикажување персонализирани реклами;
  • Збунувајќи ги корисниците со барање да бидат упатени до различни делови од Условите за користење или Политиката за приватност преку различни страници на апликацијата или веб верзијата на Facebook или Instagram за да дознаете како Meta ќе ги користи нивните поставки, лични податоци и податоци генерирани од корисникот за прикажување персонализирани реклами;
  • Користење на непрецизни термини и јазик, како што се „ваши информации“ за да се однесуваат на „лични информации“ на потрошувачите или сугерирање дека потрошувачите кои ќе одлучат да платат воопшто нема да гледаат реклами, додека тие сè уште може да ги гледаат кога се во интеракција со содржина споделена од друга платформа членови на Фејсбук или Инстаграм;
  • Вршење притисок врз потрошувачите кои отсекогаш користеле Facebook/Instagram бесплатно до воведувањето на нов бизнис модел, и за кои Facebook/Instagram често претставува значаен дел од нивниот социјален живот и интеракции, веднаш да донесат одлука, без претходно предупредување, доволно време и вистинска можност да се процени како тој избор може да влијае на нивниот договорен однос со Мета, не дозволувајќи им пристап до нивните сметки пред да донесат одлука.