Колку сте спремни да платите за верзии на Facebook и Instagram без реклами?
Со години слушаме шпекулации за платена верзија на Facebook, а сега изгледа дека Meta сериозно размислува да воведе претплати не само за Facebook, туку и за Instagram.
Во овој случај, причината не е желбата за нов бизнис модел да добие нов извор на приходи, туку новите обврски и одговорности кои според законот кој неодамна стапи на сила во ЕУ, ги имаат најголемите интернет платформи и социјални мрежи.
Со воведувањето на претплатите на овие Meta платформи, повеќе нема да има потреба од следење на податоците, бидејќи на корисниците на овие социјални мрежи повеќе нема да им се прикажуваат реклами. Тројца извори запознаени со ситуацијата во компанијата открија за медиумите дека компанијата на Цукерберг сериозно размислува за овој потег. Според тие извори, Meta наскоро би можел да почне да прави промени и за корисниците кои не сакаат да им се прикажуваат реклами, да ги користат верзиите на Facebook и Instagram за кои ќе треба да се плати месечна претплата.
Ќе биде интересно да се види цифрата за која Meta одлучува, бидејќи износот на месечната претплата треба да биде клучна ставка за многу корисници, на кои им е доста интересна оваа идеја за Facebook кој нема да ги искористува нивните податоци и да им прикажува реклами и тие се подготвени да платат за тоа искуство.
Секако, со воведувањето на претплатничките верзии на Facebook и Instagram, Meta нема да ги реши проблемите што ги носи Законот за европски дигитални услуги, бидејќи мнозинството сепак ќе ги користи бесплатните верзии кои се финансираат од рекламирање, што значи дека сепак ќе следат податоците на повеќето корисници. Но, како што коментираат за Engadget, таа промена сепак треба да им покаже на европските регулатори дека компанијата е подготвена да соработува со нив и да го прилагоди своето работење на законите на Европската унија.
Поради непочитување на овие закони, Meta веќе плати големи казни во Европската Унија, па така на почетокот на годинава беше казнет со 1,2 милијарди евра за пренос на податоците на европските корисници на серверите во САД, додека минатата година беа казнети со 265 милиони евра за телефонски броеви и други податоци на корисниците на Facebook завршиле на интернет.
Facebook моментално има речиси 3 милијарди корисници ширум светот, додека бројот на корисници на Instagram е околу 2,35 милијарди, и бидејќи сите се навикнати на слободен пристап до тие мрежи, ќе биде интересно да се види како ќе се одвива потенцијалниот европски експеримент и дали Meta ќе понуди претплатнички верзии на своите популарни социјални мрежи на корисници и на други пазари.