Првата академска анализа на одлуките што луѓето ги носат кога се соочуваат со барања за следење покажува дека многумина не го разбираат концептот, што ги збунува и доведува во заблуда.

Приватноста и безбедносните карактеристики, кои треба да им дадат на корисниците поголема контрола врз споделувањето на нивните податоци преку апликациите за паметни телефони, во голема мера се погрешно разбрани, според уникатното истражување на Факултетот за менаџмент на Универзитетот во Бат.

Споделување физичка локација

Следењето апликации го користат компаниите за да обезбедат насочено рекламирање на корисниците на паметни телефони. Пионерска студија покажа дека дури 43% од корисниците на телефони не го разбираат овој концепт, дека ги збунува и ги доведува во заблуда. Тие претпоставуваат дека следењето е од клучно значење за функционалноста на апликацијата или дека ќе го подобри нивното целокупно корисничко искуство.

Најчеста заблуда (24 проценти) беше дека следењето се однесува на споделување на физичката локација на уредот. Така, луѓето мислеа дека треба да прифатат следење за услуги за испорака и собирање храна или апликации за здравје и фитнес, бидејќи веруваа дека нивната локација е дел од функционалноста на апликацијата.

Заблуди и раширени верувања

Иако нешто повеќе од половина од учесниците (51 процент) тврдеа дека се загрижени за приватноста или безбедноста, вклучувајќи ја и безбедноста на нивните собрани податоци, анализата не покажа поврзаност помеѓу нивната грижа за приватноста во секојдневниот живот и прифаќањето на следењето. Огромен број луѓе едноставно веруваат дека треба да овозможат следење за да може апликацијата да функционира правилно.

Иако главниот текст на барањето за согласност за следење на апликацијата е стандардизирано, развивачите на различни апликации може да вклучат реченица што објаснува зошто бараат дозвола за следење. А тоа, намерно или ненамерно, ја отвора вратата за лажни или погрешни информации, забележуваат истражувачите. Заблуди вклучуваат широко распространето верување дека согласноста за споделување во здравствени апликации, како што се тракерите за периоди, би значело споделување приватни податоци или дека негирањето на следењето ќе ги отстрани рекламите од апликацијата.

Значењето на употребата на податоци

„Милиони луѓе разменуваат информации со технолошки компании секој ден. И додека некои податоци се од суштинско значење за правилно функционирање на услугите, други овозможуваат приходи од реклами. На пример, Мета предвиде дека ќе изгуби 10 милијарди долари поради луѓето кои одбиваат да бидат следени“, забележуваат авторите на студијата, објавена во Зборникот на ACM CHI конференцијата за човечки фактори во компјутерските системи и презентирана на конференцијата CHI23 во Хамбург.

„Луѓето се свесни за придобивките од поседувањето PIN-кодови и препознавање на лицето за заштита на нивните уреди, но употребата на податоците во дигиталната ера треба подобро да се објасни за луѓето да можат да донесуваат добри одлуки“, заклучуваат истражувачите во првата академска анализа на одлуките што луѓето ги носат кога се соочуваат со барања за следење.