Системските кодови за електрични возила се многу важни бидејќи се користат за различни функции на возилото, како што се софтвер за помош на возачот, автономни функции, инфозабавни системи и други функции.
Сепак, тие можат да доведат и до негативни исходи, бидејќи експертите тврдат дека сајбер криминалците можат да ги хакираат тие кодови.
Во моментов, електричните возила добиваат се повеќе и повеќе подобрувања. Еден од главните фокуси на големите производители на автомобили, особено на Tesla, е да создадат совршен автономен систем. Додека го прават тоа, системските кодови стануваат суштински со секоја надградба на нивните автономни системи.
Како да се спречи најлошото?
Според најновиот извештај од The Next Web, доколку хакерите добијат пристап до безбедносните кодови на системот на вашиот електричен автомобил, тогаш тие можат да го контролираат и од далечина.
Ова може да доведе до лоша ситуација, особено ако активно возите за време на хакерски упад. Сепак, Finite State, компанија која обезбедува решенија за сајбер-безбедност, истакнува дека ова сценарио може да се спречи.
Наведената технолошка компанија објасни дека безбедносните тимови на производителите на електрични возила треба да ги расклопат, декомпилираат и тестираат слабостите и ранливостите на нивните кодови.
Доколку дојде до ненамерна промена која не се поврзува со развојниот тим, тогаш тоа е причина за понатамошна истрага, посочува извршниот директор и основач на Finite State.
Вообичаени недостатоци на кодовите на електричните возила
Во моментов има две вообичаени грешки кои се појавуваат во системските кодови на различни електрични возила. Една од нив е таканаречената ранливост на Log4j, нулта-ден пропуст во библиотеката во Apache Log4j Java базиран на библиотека за записи.
So, I now have full remote control of over 20 Tesla’s in 10 countries and there seems to be no way to find the owners and report it to them…
— David Colombo (@david_colombo_) January 10, 2022
Дејвид Колумбо, истражувач за сајбер безбедност, неодамна го искористи овој недостаток. Тој на Твитер објави дека успеал да хакира повеќе од 25 возила на Tesla користејќи ја таа маана.
Колумбо додаде дека штом добил пристап, можел да ги контролира прозорците, звучниците, вратите и другите карактеристики на пробиените електрични возила.
Тешко кодираните акредитиви се уште еден вообичаен безбедносен пропуст за кој треба да бидат свесни и возачите на електрични возила. Доколку хакерите добијат пристап до овој пропуст, тие можат да добијат и лозинка за возачот.
Извор: Zimo.hr