Google поголем дел од своите приходи остварува благодарение на огласувачите. Фактот дека на секој корисник може да му прикаже реклама што го интересира ѝ носи на компанијата милијарди долари секоја година.

За да се постигне ова, тие користат „колачиња“ (cookies), кои го следат корисникот додека е на интернет и составуваат извештаи за тоа што бара корисникот и кои страници ги посетува.

Сепак, се чини дека Google наскоро може да биде ставен „на диета“.

Употребата на колачиња отсекогаш била контроверзна, особено во круговите кои се залагаат за приватност на корисниците. Бидејќи прашањето за приватноста станува сè поважно во светот на технологијата, Google одлучи да развие нова технологија која би ги заменила колачињата, истовремено обезбедувајќи им на корисниците поголем степен на заштита.

Воведување на новиот, алтернативен систем, тие рекоа дека пристапот „ефикасно го крие поединецот во толпата и користи обработка на податоци на уредот за даможе историјата на пребарување на корисникот да остане приватна“.

Системот со интересно име – Federated Learning of Cohorts” (FLoC) – треба да биде тестиран во прелистувачот Chrome годинава. Сепак, не се сите задоволни од овие нови планови.

„Се чини дека црната кутија наречена ‘машинско учење’ може да преземе контрола врз сè што некогаш сте направиле во прелистувачот, а со тоа и да ги ‘групира’ корисниците. Огласувачите се тие што ќе толкуваат што значат тие групи“, предупредуваат од Electronic Frontier Foundation, непрофитно здружение посветено на заштитата на дигиталните права.

Google уште не наведува како новата технологија може да влијае на корисниците.

Извор: B92.net