На 27 ноември, осмата генерација на Porsche 911 ќе ја прослави својата светска премиера во Лос Анџелес, 55 години по дебито на оригиналниот 911 модел. Ова ни дава доволнa причина да погледнеменазад кон претходните седум генерации.
Оригиналниот 911: ремек-делото од Zuffenhausen
Легенда се роди на Меѓународниот саем на автомобили во Германија (IAA) во Франкфурт, на 12 септември 1963 година. Porsche со гордост го претстави нетрпеливо очекуваниот наследник на 356. Новиот спортски автомобил, првично познаткако 901, ги следи со одлични стапки. За да гиодрази амбициите на брендот, Porsche сега игра воповисока лига со новиот модел, линиски мотор сошест наместо четири цилиндри и воздушно ладењево најдобрите традиции на компанијата, кој веднашдоставува 130 КС. Кога новиот модел излезе напазарот во 1964 година, се нарече 911и веднаш беше прифатен како “вистински” Porsche, бидејќиперформансите на новиот спортски автомобил гинадминуваат сите очекувања.
Сцената е поставена за незаменлива глобална кариера која остава траг на целата индустрија.
При крајот на производството на првата генерација, Porsche го претстави 911 Carrera RS 2.7 стана своја сопствена легенда поради големиот заден спојлер. Овој спортски автомобил тежеше само 1.000 килограми, развил моќност од 210 КС и имашенајголема брзина од над 245 км/ч. Вкупно 1.525 возила ги напуштиле фабричките порти воZuffenhausen. Затоа овој модел ја круниса првата 911 генерација. Во периодот од 1963 до 1973 година беапроизведени вкупно 111.995 оригинални 911-ки.
Летечки почеток со неверојатни технички иновации
Моделот 911 влезе во својата десетта година во 1973 година – со најмногу промени кои Porsche гинаправил во целата успешна серија модели досега. Производителот на автомобили со седиште во Штутгарт користеше моќни турбо мотори во својот врвен модел со поцинкувано тело на секое возило, а дополнително на пазарот ги претстави верзиите на 911, како Cabriolet, Speedster и Targa. Патот на моделот 911 да стане икона веќе беше јасно утврден.
3.0 литарскиот мотор на поставен во задниот дел на 911 Turbo достигна многу повисоки нивоа на моќностод 1974 година. Технологијата на турбо компресорот пренесена од моторните спортови, првично го нудеше 260 коњски сили. Од 1977 па натаму, дополнителниот интеркулер и зголемување наголемината на моторот на 3,3 литри, што обезбеди дополнителна моќност и резултираше со импресивни 300 коњски сили. Ова се пренесе во зголемување на перформансите кои беа практично незаменливи во средината на 1970-тите, односно 5.2 секунди воспринт од 0 до 100 км/ч, беше исто толку неверојатно како и максималната брзина од повеќе од 260 км/ч. Уште една легенда беше родена со Turbo моделот.
Тип 964: нов почеток за 911
Третата генерација на овој спортски автомобил, позната како тип 964, ја комбинираше традиционалната силуета на класичниот модел со најсовремена технологија. Првата варијанта на овој модел веднаш покажа колку напреден е новиот 911, со погон на сите тркала што Porsche првично го имаше дизајнирано за спортските автомобили 959 со високи перформанси кои прв пат беа претставени во серијата Carrera 4. Овој тип има електронски контролирана и хидраулично регулирана дистрибуција на електрична енергија, која бешеневеројатно добра за своето време. Системот со погон на сите тркала ги користеше сензорите на антиблокирачкиот систем за сопирање (ABS) кој, исто како и серво управувањето, стана стандардниза овој модел.
Јубилејниот 911 модел беше една од најпрепознатливите варијации на 964 генерацијата, со ограничено издание на само 911 единица од овој специјален автомобили, за да се одбележат 30-те години од кога моделот 911 стана достапен на пазарот во 1993 година. Со широк и аеродинамичен дифузер и спојлер на предниот и задниот дел, овој модел ја комбинираше погонската единица на Carrera 4 со тело на купе и шасија на 911 Turbo.
993: Врвот на ерата со воздушно ладење и последниот од ваков вид
Четвртата генерација на 911 – 993 – е едно однајпосакуваните изданија во историјата на овакласично возило. Истакнувајќи ја својата водечкапозиција во сегментот на спортски автомобили сосвоите технички карактеристики – како што е целосноредизајнираната LSA алуминиумска шасија, којакомбинираше лесна конструкција, стабилност и агилност. До денес, мулти-линк суспензијата сесмета за врвна фаза на развојот на задната оска“Weissach“, која ја креираше својата историја и јазапечати со своите сопствени својства зауправување. Резултатот: уште подобра динамика навозење и зголемена удобност при суспензијата.
996: Прво 911 со шест цилиндричен линискимотор со водно ладење
Со петтата генерација на 911 воведена во 1997 година – тип 996 – Porsche превзеде храбар чекор зада престане со користење на мотори со воздушноладење. По 34 години, производителот на спортскиавтомобили целосно ја преработи иконата со новиот911 и со тоа реши голем број предизвици. Како делод процесот што започна со претходникот, фокусотбеше ставен на намалување на трошоците запроизводство преку максимална компатибилност наделови со други серии на модели, како што е Boxster, како и за исполнување на актуелните безбедносни и емисиони регулативи. Porsche го пронајде патот воиднината со 996.
Тоа го стори со зачувување на класичните пропорциии комбинирање со модерна технологија со штоPorsche повторно ја креираше легендата заспортскиот автомобил и нејзино подготвување заиднината. 996 имаше тешко наследство кое требаше да го следи, но тоа, исто така, претставува прваотопоглавје во една нова ера.
997: Технолошка офанзива, нов дизајн и големаразновидност за 911
Од 2004 година, Porsche 911 беше достапен воповеќе различни верзии од кога било досега: Клиентите можеа да изберат од купе или Targa, кабрио или Speedster, заден или погон на ситетркала, со тесна или широка каросерија, со воденоладење природно аспириран и турбо мотори, GTS или GT2, GT2 RS или GT3 спортски верзии, или билокој од двата модели на GT3 RS. Вклучувајќи посебнимодели, опсегот имаше вкупно 24 моделскиваријанти – дополнети со широк спектар на опции за персонализација.
Со дизајнот од типот 997, Porsche го направи 911 уште поостар благодарение на подинамичниот и моќен изглед. Carrera веќе беше значителнопоагресивна со поизразено обликување на задниотдел, додека ширината на S, GT и Turbo моделите сезголеми за 44 милиметри. Тип 997 се издвои одсвојот претходник со своите поостри, кружни јаснифарови, означувајќи враќање на важен елемент настилот на воздушно ладените 911 модели.
991: легендарниот 911 во повеќе од милион примероци
Од 2011 година, тип 991 претставува техничкинајнапреден модел на 911 досега. 991 изгледаше посилноод било кој друг 911 пред него – ефект кој беше постигнат со широчината и меѓуоскино растојание кое се зголеми запротегаше за десет сантиметри. Исто така, имашеадаптивна аеродинамика: 911 беше првиот серискиспортски автомобил од Porsche кој ја прифати оваатехнологија од хибридниот супер спортски автомобил 918 Spyder.
Ново-дизајнираниот ентериер на 991 беше базиран наархитектурата на Carrera GT. Тој ги комбинира класичните911 елементи како што се петте кружни инструменти – еден како мултифункционален дисплеј со високарезолуција – со модерен дизајн и зголемена ергономија. Во исто време, новиот Porsche Communication Management (PCM) беше воведен со подобренаповрзаност, мулти-монитор и информации за сообраќајотво реално време.
Најистакнат модел беше 911 Targa, кој ја претставикласичната идеја на овој концепт и ја комбинираше сопаметен дизајн на покривот. Други моменти беамоделните варијанти, како што се моделите 911 Carrera T оптимизирани по тежина, екстремно лесната 911 R, којабеше произведена во ограничено издание на 991 возила, како и 911 GT3 RS со тежина од само 1.370 килограми. Моделот со специјално ограничено производство „50 години од 911“ беше исто така многу посакуван, соизградба на точно 1.963 единици. Важно место воисторијата на компанијата е завземено од ирскиот зеленспортски автомобил со бројни ексклузивникарактеристики кој излезе од производната линија воZuffenhausen на 11 мај 2017 година: Еден милионитиот911.
991 генерацијата на 911 беше апсолутен бестселер заPorsche. Во периодот од 2011 до 31 октомври 2018 годинабеа изградени 217.930 единици и броење. Севкупно, Porsche произведува 1.049.330 серија 911 од своето дебиво 1963 година до крајот на октомври 2018 година.