Statcounter ги објави најновите податоци за пазарот на Windows PC компјутерите и други сегменти на интернет, вклучувајќи ги прелистувачите за десктоп и мобилните уреди.

Според податоците од аналитичката фирма Statcounter, во август 2025 година, Chrome продолжи да го зголемува својот доминантен пазарен удел, кој сега ја премина границата од 70% (70,25% за да бидеме прецизни) на пазарот на десктоп прелистувачи.

Разликата помеѓу Chrome и неговиот најблизок конкурент, Microsoft Edge, е огромна – Edge држи само 11,8% (+0,01 поени од претходниот месец). Safari на Apple е трет со 6,34% (+1,04 поени); Firefox има 4,94% (-0,36 поени), а Opera е петта со скромни 2,06% пазарен удел (-0,13 поени).

Слична е ситуацијата и на мобилниот пазар, каде што Google Chrome има 69,15% (+1,92 поени), додека Safari е втор со 20,32% (-2,2 поени). Samsung Internet е трет со 3,33% (-0,17 поени). Што се однесува до Microsoft Edge, неговиот удел на мобилниот пазар е само 0,59% (+0,06 поени).

Иако целокупната слика останува непроменета, со доминација на Google на пазарот на сите нивоа, пазарот на прелистувачи доживува прилив на функции базирани на вештачка интелигенција, бидејќи програмерите се обидуваат да ги задржат корисниците и да привлечат нови.

Microsoft го промовира својот Copilot Mode, додека Google го воведува Gemini и разни функции на вештачка интелигенција во Chrome. Дури и Mozilla не е имуна на овие трендови, што, со оглед на природата на прелистувачот, предизвика некои негативни реакции кај корисниците.

Сепак, некои помалку познати прелистувачи се спротивставуваат на ширењето на вештачката интелигенција. Vivaldi, прелистувач базиран на Chromium развиен од поранешни инженери на Opera, неодамна ги критикуваше Google и Microsoft за преоптоварување на нивните прелистувачи со вештачка интелигенција. Vivaldi вели дека нема планови да тргне по тој пат, бидејќи таквите функции на вештачката интелигенција ја одземаат радоста од истражувањето на мрежата и ги претвораат корисниците во пасивни набљудувачи.