Возилата наскоро би можеле да ги заменат општите лекари
Ќе го мерат пулсот, стресот и заморот. Тие исто така ќе помогнат да се открие прогресивна дегенерација како што е Алцхајмеровата болест. Првите модели се веќе на пазарот.
Автомобил како доктор?
Ова не е далечна визија. Дури и во ……салоните лесно можеме да најдеме автомобили кои ќе го проценат не само нивото на замор на возачот, туку и стресот и поспаноста и врз основа на тоа ќе ја прилагодат работата на системот за климатизација, внатрешното расположение и озвучувањето. На овие поволности веќе може да се смета во избрани модели на Mercedes, приспособени за работа со часовниците Garmin. а ова е само почеток на она што не очекува.
Toyota побрзо од лекар ќе ја открие Алцхајмеровата болест?
Истражувачкиот центар на Toyota (CSRC) и Медицинскиот центар на Универзитетот во Небраска спроведуваат пилот проект за далечинско дијагностицирање на возачите со помош на сензори во кабината. Истражувачите заклучиle дека некои знаци или симптоми на болеста може да се откријат во автомобилот долго пред традиционалните прегледи во ординациите. Проблемите со просторната ориентација, правилното толкување на насоките за навигација или неправилната употреба на педалите и тешкотиите во одржувањето на правилната брзина може да укажуваат на поголем ризик од Алцхајмерова болест. И тоа не е се.
Тим инженери на Toyota, заедно со истражувачи од американскиот универзитет, ја развиваат и идејата за следење на пациентите кои земаат одредени лекови и рано откривање на срцеви аномалии. Засега е ограничена на пораката за употреба на сензори во возилото, без да се прецизира нивната улога во дијагностиката на возачот. Но, не е тешко да се погоди кои сензори се користени за истражувањето. Погледнете само на што работи конкуренцијата.
ЕКГ без напуштање на возачкото седиште
Сличен проект спроведуваат корејскиот Hyundai и германскиот BMW. Возачот го следат камери и сензори на седиштето и воланот. Меѓу другото, се анализира и човечката силуета, движењата на воланот, изразите на лицето или концентрацијата на видот. Сензорите вградени во воланот се користат за ЕКГ и други тестови (од 2011 година BMW спроведува тестови со воланот кој се користи за мерење на нивото на кислород во крвта). Исто така, автомобилот постојано ја следи брзината и длабочината на дишењето.
Сè е подготвено за рано откривање, меѓу другото и симптоми на поспаност (тогаш клима уредот автоматски го зголемува протокот на ладен воздух) или закани како губење на свеста. Во вториот случај, автомобилот автоматски застанува и повикува помош преку вградениот модул на стандардниот систем за известување за несреќи и други опасности, односно eCall кој се користи во целата ЕУ.
Има и многу други идеи. Дизајните за оние кои страдаат од алергија се добар пример. Многу компании денес се грижат за софистицирани системи за чистење на воздухот што влегува во внатрешноста. Покрај стандардните филтри за полен, се користи и јонизација (јонизатори може да се најдат во автомобилите на Audi, Geely, Renault, Volvo). Jaguar Land Rover развива напреден проект за прочистување на воздухот со помош на UV ламба за отстранување на микроби.
Што ако треба да го оставите автомобилот?
Оттука и идејата да благодарение на интернет конекцијата мултимедијалниот систем треба да ги информира патниците не само за временската прогноза, туку и за прашина на одредените места. Пионер е Ford, кој комбинира апликација за алергија со вградениот SYNC систем. Автомобилот ќе не предупреди не само за опасности за астматичарите или високото UV зрачење, туку дури и ќе предупреди за појава на грип.
Кичма и болести врзани со неа
Секој проблем со грбот може барем делумно да се ублажи благодарение на ергономските седишта (се повеќе производители нудат седишта со таканаречен AGR сертификат – германска кампања за здрав грб – Aktion Gesunder Rucken) со функција за масажа во рамките на т.н. мускулна терапија. Сè што ви треба е камера за следење на телото за вградениот компјутер која ќе предложи активирање на избраната програма за масажа.
Можете да скриете електроди во наслонот на седиштето за да го измерите пулсот без сензорите физички да ја допираат кожата на возачот. Проектот со години го има развивано Ford заедно со Универзитетот во Ахен, Германија, постигнувајќи висока точност на читање од 98% за времето поминато зад воланот.
Не е заборавена ниту тешката болест со проблеми со движењето. Благодарение на спроведените истражувања, производителите ги менуваат, меѓу другото, местата на вградување на дополнителни екрани во наслоните на седиштата и структурата на потпирачите за глава и распоредот на вентилационите елементи. Колку е повисок дисплејот, толку е помал ризикот од гадење. И ако ја држите главата мирна може да ги ублажи симптомите. Оттука произлегуваат генијалните преклопни потпирачи за глава со меки елементи кои обезбедуваат дополнителна потпора за главата и дополнителни вентилациски решетки за задните патници за подобрување на циркулацијата на свеж воздух.
Автомобилот како лекар. Дали ни е потребно сето ова?
Тешко е да се сомневаме, особено во ерата на стареење на општествата (Европската комисија предупреди во 2016 година во студијата CORDIS за стареењето на Европејците, што ќе влијае на здравствената заштита и на макроекономската ситуација) и развојот на телемедицинските услуги. Далечинско следење на здравствената состојба на возачите (не само на оние од најстарите години) значи и поголема безбедност на патиштата (полесно се открива и спречува заспивање или несвестица зад воланот или грешка на патот). Тоа е исто така потенцијален извор на приходи, бидејќи е тешко да се сомневаме дека сите системи за далечинско дијагностика ќе бидат достапни бесплатно во автомобилите, кои веќе стануваат ново место за купување (модерните автомобили веќе станаа мобилни платформи за тргување каде што возачите можат да плаќаат за да активираат одредени опции за возилото).
Голем интерес има и кај осигурителните компании кои комбинираат далечинско следење на пациентите со висината на полисите за животно осигурување. И што ќе добие возачот од тоа? Автомобил сигурно нема ја замени вистинската медицинска консултација. Сепак, ова може да помогне навреме да сe извршат потребните тестови и да се избегне посериозен третман.
Извор: Automobili.ba
Поврзани артикли