Социјалната мрежа X, поранешен Twitter, се соочува со пад на бројот на корисници и повлекување на огласите на големите компании, особено по реизборот на Доналд Трамп за американски претседател, на кој му помогна сопственикот на Х, Илон Маск, медиумите пишуваат.
Се проценува дека во Соединетите Американски Држави (САД) ден по претседателските избори, околу 115 илјади сметки на X биле деактивирани. Познатите личности и брендовите од висок профил ја напуштаат платформата наведувајќи ја зголемената загриженост поради неконтролираното ширење на дезинформации, теории на заговор и говор на омраза, како и она што тие го гледаат како улогата на Маск во олеснувањето на враќањето на Трамп на власт, пишува Гардијан.
Корисниците на X тврдат дека платформата е полна со ботови и партиски реклами, а корисниците секојдневно се малтретирани. Се вели дека ваквите практики кулминирале кога Доналд Трамп бил реизбран за претседател, со поддршка на Маск.
Се намалува бројот на корисници, а со тоа и заработката
Според Европскиот закон за дигитални услуги, социјалните мрежи се обврзани транспарентно и доследно да известуваат за бројот на активни корисници.
Според извештаите поднесени од X како странка во тој закон, на крајот на јули годинава имало 67 милиони регистрирани корисници, со уште 39 милиони гости, што е вкупно 106 милиони корисници во Европската унија.
Минатиот април X имаше 611 милиони регистрирани глобални корисници, што се намали на 588 милиони во септември оваа година.
Најголем пад на корисници има во Америка и Велика Британија
Падот на бројот на корисници е најголем во Америка и Обединетото Кралство, а истражувањето на компанијата за истражување на пазарот YouGov од минатиот август покажа дека 42 отсто од дневните корисници на Х имаат негативно мислење за страницата, пишува Форбс.
Со намалувањето на бројот на корисници се намалува и заработката. Според извештајот на X, во 2021 година – пред промената на сопственоста – приходот бил над 5 милијарди долари, иако компанијата се соочувала со нето загуба од 221 милион долари. До 2023 година, X објави годишен приход од 3,4 милијарди долари, што е пад од 23 отсто во однос на претходната година.
Познатите брендови ги отстранија платените реклами од X
Рекламирањето е примарен двигател на приходите на X од неговото основање. Само во 2021 година, Twitter заработил 4,5 милијарди долари од рекламирање, што се проценува дека е 2 милијарди долари повеќе отколку во 2023 година, кога приходите од реклами биле 2,5 милијарди долари.
Големите брендови како Coca-Cola, Apple, Microsoft, Airbnb и Disney ги отстранија платените реклами од X откако Маск, како што велат, одобри антисемитска објава, а другите компании кои се повлекоа го сторија тоа поради загриженоста за говорот на омраза и содржини поврзани со нацистите на X, вклучувајќи ги Европската комисија, Comcast, IBM и Светската банка.
Вредноста на платформата падна за повеќе од 75 отсто во споредба со времето кога Маск ја купи пред две години.
Аналитичарите проценуваат дека однесувањето на Маск придонело за пад на вредноста на платформата.
Платформата Bluesky имаше корист од се, бројот на корисници се зголеми за 500 илјади. Друга платформа која служеше како алтернатива е Threads на Мета, лансирана во јули 2023 година како алтернативна социјална мрежа за корисници незадоволни од X.
Поврзани артикли