Иако технолошките компании инвестираат милијарди во самата технологија, се чини дека ќе поминат неколку години пред корисниците да ја прифатат и да почнат масовно да ја користат.
Пред околу една и пол година, Марк Цукерберг направи голем пресврт со својата компанија. Фејсбук стана Мета, а фокусот се префрли на метаверзумот, односно виртуелниот свет кој во иднина треба да стане важен дел од нашите животи. Наместо луѓето да комуницираат и да се дружат во живо, Цукерберг смета дека ваквите групни собири ќе ги заменат виртуелните собири на аватари.
Освојувањето на тој пазар, според Мета, нема да биде спринт, туку маратон и сметаат дека плодовите од вложувањето во метаверс ќе ги видат дури на крајот на деценијата. Се чини дека се во право во тоа, бидејќи нивниот оддел за метаверс засега бележи само големи загуби, додека виртуелниот свет на Мета не привлече премногу корисници, а ниту оние чии аватари се дружат во него не се многу ентузијасти.
Неодамнешното истражување на Пајпер Сендлер во САД исто така покажа дека нема интерес за виртуелниот свет. Во истражувањето, кое било спроведено во текот на февруари, учествувале 5.600 тинејџери, а интересно е што речиси една третина од нив (29 отсто) веќе поседуваат VR уред. Но, од оние кои поседуваат вакви очила, односно уред за виртуелна реалност, само четири отсто од нив го користат секојдневно, односно 14 отсто од нив го користат барем еднаш неделно.
Ова се прилично поразителни бројки за овој пазар и најдобро покажуваат дека моментално не постои атрактивна и забавна содржина што би ги привлекла луѓето да поминуваат повеќе време во метаверс. Освен ако не се појави апликација која ќе привлече милиони, не треба да очекуваме брзање кон постоечките уреди, а само седум проценти од анкетираните велат дека се заинтересирани да купат уред за виртуелна реалност.
Пајпер Сендлер вели дека податоците за слабата употреба на уредите покажуваат дека VR пазарот се уште е во раните денови, а овие уреди не можат ниту да се споредат според важноста со смартфоните кои младите ги чуваат во свои раце.
Иако Apple наскоро ќе излезе на овој пазар, тешко е да се очекува дека ситуацијата ќе се промени бидејќи цената на нивниот прв AR/VR уред би требало да биде околу 3000 долари, па побарувачката за него сигурно нема да биде голема.