Веројатно сте го виделе терминот „superapp“ како се појавува каде и да погледнете сега.

Од WeChat до Grab, суперапликациите станаа исклучително популарни низ Азија – и соодветно на тоа, платформите на Запад неодамна ги прошируваат своите можности за да достигнат статус на „суперапликација“. Марк Цукерберг, основачот и сопственик на Facebook, се вклучи во дискусијата – а реномираниот магазин TechCrunch дури објави текст во кој се расправа за тоа која апликација ќе доминира во јавниот простор: Twitter, PayPal или Walmart. Но, што е сепак суперапликација, што го одредува нејзиниот успех и дали може да има повеќе од една?

Што е суперапликација?

Постојат илјадници апликации на пазарот, а некои се попопуларни од другите во зависност од регионот. Сепак, каде и да сте на планетата, корисниците ја делат истата желба за едноставност и да имаат само една апликација за се што им треба: од социјални мрежи до платежни услуги, деловни опции и слично. Па, тука стапува во игра супер апликацијата!

Покријте ги секојдневните, основни работи

За да биде успешна супер апликацијата, мора да препознае што прави просечниот корисник на дневна основа. Колку повеќе различни задачи може да изврши една апликација на иста платформа, толку е посилен нејзиниот статус на суперапликација. Само размислете за сите активности што ги презема човекот во текот на денот и – ќе го добиете одговорот. Корисниците комуницираат преку пораки и повици, читаат и/или гледаат вести, купуваат производи или услуги, добиваат сметки за тие купувања и ги следат сопствените нарачки, префрлаат пари од една на друга сметка и многу повеќе. Таа листа е бесконечна, но исто така се и можностите кои се појавуваат поради неа. И тука лежи одговорот зошто некои суперапликации се поквалитетни од другите – колку од овие секојдневни задачи можат да бидат покриени и за колку луѓе, тоа го одредува потенцијалот и силата на суперапликацијата.

Бројни патеки до статусот на суперапликација

Можни се повеќе патеки за да се постигне саканиот статус на суперапликација. Основата е дека една компанија внатрешно ја развива целата потребна технологија. Колку повеќе различни услуги обезбедува одредена платформа, толку е потребен тимот – не само за да се развива понатаму, туку и да се одржува стабилна и непречено да функционира. Тоа значи дека предизвиците се и во: брзината на имплементација, навременото влегување на пазарот и експертизата во неколку различни области. На пример, ако друга платформа зазема значителен дел од пазарот за одредена услуга – додека се уште сте во фаза на креирање и усовршување – подоцна може да биде потешко да се привлечат корисници да се префрлат на вашата нова платформа.

Сепак, почестиот начин на кој добиваме супер апликации е преку спојување на различни компании или партнерства кои комбинираат голем број услуги под една „чадор“ апликација. Потоа, постои ризик дека корисничкото искуство нема да биде со ист квалитет во секоја точка од патувањето или дека некои интеграции во апликацијата ќе бидат ограничени, под услов спојувањето/партнерството да не се направи на адекватен начин. Секоја апликација има различен стил, така што имањето премногу под еден покрив е рецепт за неповрзана, некохерентна апликација.

Фокусирајте се на приватноста и безбедноста

Колку повеќе услуги се достапни на платформата, толку повеќе податоци се споделуваат и циркулираат и можат да станат сè почувствителни. Загрозени се не само личните податоци на корисниците, туку и нивните пари. Токму затоа постои зголемена загриженост за потенцијален несакан упад од трета страна во тие податоци – затоа приватноста на податоците и сајбер-безбедноста се врвни приоритети. Можете да замислите колку таквите компании се мамка за хакери, „спамери“ и експерти за интернет измами, а можете да замислите и колку време, енергија и ресурси се потребни за оние кои ја развиваат апликацијата да се борат со нив и да ги спречат нивните намери.

Успешната суперапликација ќе има структуриран и одговорен пристап кон приватноста, со повеќе механизми за заштита, како што се автентикација со два фактори и шифрирање од крај до крај. Кога започнувате нови опции, нагласете ја јасноста и транспарентноста во условите и условите. Исто така, дозволете им на корисниците да изберат кога и каде ќе се споделуваат нивните податоци. Суперапликациите имаат можност всушност да создадат платформа фокусирана на приватност – со објаснување на корисниците дека нивните податоци нема да се споделуваат, намалувајќи го бројот на потенцијални точки на истекување на податоци.

Може да има повеќе од една супер апликација

Индустријата за суперапликации не е игра со нулта сума, т.е. поголем успех на една компанија не мора да значи помал успех на друга. Секоја компанија која се труди да биде успешна постојано ќе се обидува да воведува нови услуги, да допре до нови корисници и да стекне поголем удел на пазарот во целните региони. Пазарот е исклучително динамичен и постојано се менува. Ако одредена услуга е супериорна на друга платформа, тоа може да предизвика проблем во постоечката супер апликација, бидејќи корисниците ќе мигрираат на таа нова платформа. Силната, корисна и стабилна услуга може да помогне да полета и компанијата постепено да ја зголемува и базата на корисници и бројот на услуги што ги нуди. Сè додека постои слободен пазар и се додека луѓето се подготвени да користат повеќе апликации на нивните телефони, битката помеѓу супер апликациите ќе биде отворена.

Сепак, останува вистина дека целината е секогаш повеќе од збирот на нејзините делови. Во превод, тоа значи дека тајната на успехот лежи во односот на платформата со нејзините корисници и во способноста за подобро поврзување на точките помеѓу различни услуги. Доколку супер-апликацијата има подобар преглед на дигиталниот живот на корисникот, тоа ќе и овозможи да понуди услуги кои се повеќе лични, релевантни и точни за дадениот корисник. Ова, од друга страна, значи и дека супер апликацијата ослабува во целина доколку само една од услугите е под прифатливото ниво за корисникот.