Одлуката на Европската унија да им дозволи на патниците да користат паметни телефони во авионите за време на летовите, израдува многумина. Но, исто така, покрена прашања за тоа дали ќе ја загрози безбедноста на воздушниот сообраќај.

Патниците кои патуваат во ЕУ наскоро ќе можат целосно да ги користат своите мобилни уреди на летовите, бидејќи Европската комисија неодамна одлучи дека авиопревозниците мора да ја обезбедат потребната 5G технологија до 30 јуни 2023 година.

„Оваа пресуда ја чекавме 20 долги години“, изјави за The Brussels Times, Ванс Хилдерман, експерт за воздухопловство и извршен директор на авијациската консултантска компанија AFuzion. „Некои луѓе се загрижени за безбедноста, но сите системи во авионите имаат заштитни мерки и специјални дизајни за да се осигура дека нема пречки од паметните телефони.

Правилото за ставање телефони во авионски режим, објаснува Хилдерман, е дизајнирано за различни фази на летот: за време на полетувањето и слетувањето, службениците за безбедност на воздушниот сообраќај сакаат патниците да внимаваат на безбедносните упатства и да ги слушаат сите најави.

„Но, за време на фазата на крстарење, кога авионот само лета, користењето на телефонот не е важно – патникот не може да направи ништо за да ги наруши фреквенциите“, рече Хилдерман. „Овие правила беа направени кога немаше паметни телефони, а сите имавме модели на Nokia и телефони на преклопување со многу малку технологија“.

Во САД, технологијата 5G користи различни опсези на радио фреквенции од оние во ЕУ, односно тие се малку повисоки отколку во Европа. Поради ова, таа е поблиску до појасот каде што работи уредот за мерење висина (мери колку е високо авионот над земјата), што е особено важно при слетување при лоши временски услови.

Така, неколку американски авио-превозници тврдат дека 5G технологијата може да се меша со височините и другата чувствителна опрема, но поголемиот јаз помеѓу тие уреди и 5G појасите во Европа значи дека филтрите за височина подобро ќе ги блокираат залутаните 5G сигнали.

„Кога е маглив ден, пилотите не можат да видат ништо кога слетуваат и теоретски е можно технологијата на мобилните кули 5G во близина на аеродромите да се меша со фреквенциите во САД. Но, Европа работи на различни фреквенции. Оваа одлука на Европската комисија воопшто нема да влијае на безбедноста“, смета Хилдерман.

Тој очекува САД да ја следат одлуката на Европската унија во рок од три години.