Американската вселенска агенција НАСА соработуваше со Боинг за да развие „позелена“ технологија за комерцијални летови.
Двете организации ќе соработуваат на проектот Sustainable Flight Demonstrator со цел да произведат, тестираат и употребат авион со еден премин до крајот на деценијата, што ќе ги намали емисиите.
НАСА планира да го направи првиот пробен лет на новиот експериментален авион Боинг наречен концепт Transonic Truss-Braced Wing во 2028 година. Долгорочно, вселенската агенција има за цел авионот да освои 50 отсто од комерцијалниот пазар за авиони со еден премин на кратки и средни релации.
Авионот е дизајниран да има издолжени, тенки крила кои се стабилизираат со дијагонални потпори кои ги поврзуваат крилата со трупот. Експерименталниот дизајн создава помалку отпор, што значи помала потрошувачка на гориво. НАСА и Боинг веруваат дека новиот дизајн може да ја намали потрошувачката на гориво и емисиите до 30 проценти.
Вселенската агенција вели дека концептот ќе користи и други „зелени“ технологии во обид да и помогне на воздушната индустрија на НАСА да ја исполни својата цел да достигне нето нула емисии на јаглерод до 2050 година.
Причината поради која НАСА и Боинг одлучија да работат на авион со еден премин е фактот што овие типови авиони создаваат околу половина од авијациските емисии ширум светот. Авиокомпаниите во голема мера се потпираат на овие типови авиони за транспорт на кратки и средни дестинации.
Сепак, тоа не значи дека поголемите остварливи авиони не се тестираат. Ербас неодамна леташе со својот огромен авион А380 користејќи 100 проценти одржливо гориво. Треба да се напомене дека Ербас А380 и Боинг 747, кои се големи двокатни авиони, веќе не се произведуваат, а меѓу причините се помалата побарувачка и повисоките оперативни трошоци. Боинг проценува дека побарувачката за авиони со еден премин ќе се зголеми за 40.000 авиони меѓу 2035 и 2050 година.