Автомобилските производители во Русија ги запреа фабричките ленти по инвазијата на Украина. Меѓу нив, Renault има најмногу инвестиции

Неколку производители на автомобили најавуваат планови за паузирање на производството или негово преместување по руската инвазија на Украина

Така, Avtovaz, производителот на возила Lada и најголемиот руски производител на автомобили, најави дека во понеделник би можел да прекине некои производни линии поради постојаниот глобален недостиг на електронски компоненти, пишува Automotive News. Компанијата е во сопственост на Lada Auto Holding, во која Renault има контролен удел од 67,61 отсто и управува со неколку фабрики во Русија.

Францускиот производител на автомобили соопшти дека следната недела ќе прекине некои операции во погоните за склопување автомобили во Русија поради „тесното грло“ во логистиката предизвикано од недостигот на делови. Сепак, ниту Французите, ниту нивната подружница AvtoVaz не ја наведуваат инвазијата на Украина од страна на Русија како причина за застој во производството, пренесува Reuters.

„Прекините првенствено се предизвикани од засилените гранични контроли во транзитните земји и принудната потреба да се сменат голем број воспоставени логистички рути“, соопшти руската единица на компанијата.

Иако Renault е најголемиот производител на автомобили во Русија меѓу западните компании, тој не е единствениот. Volkswagen соопшти дека ќе го запре производството на неколку дена во две фабрики поради доцнење со набавката на делови произведени во Украина.

Конфликтот во Украина ги погоди и компаниите поврзани со автомобилската индустрија. Така од финскиот Nokian велат дека го преместуваат производството на некои клучни Извппроизводни линии од Русија и САД со цел да се подготват за дополнителни санкции по инвазијата.

Навистина, американскиот претседател Џо Бајден неодамна објави нови санкции кои ќе го блокираат извозот на технолошки производи, потег што тој рече дека ја ограничува способноста на Русија да го подобри својот воен и авијациски сектор, пренесува CNN.

Производителите на автомобили може да бидат загрижени и за проблемите со синџирот на снабдување поврзани со металите паладиум, платина и родиум, кои се користат во производството на катализатори.

Русија произведува околу 38 отсто од светскиот паладиум и, иако има залихи надвор од земјата, погодените линии за снабдување на крајот може да ги погодат производителите на автомобили.

„Тешко е да се замисли глобален автомобилски бизнис во кој нема паладиум од Русија“, вели за Reuters Марк Вејкфилд, ко-раководител на консултантската компанија AlixPartners.

Извор: Додај Гас