Две апликации за социјални мрежи што најверојатно ги имате на телефонот собираат значителна количина податоци за вас – и можеби нема да ви се допадне што прави една од нив со тие податоци.
Барем така тврди една неодамнешна студија објавена минатиот месец од компанијата за мобилни маркетинг URL Genius.
Студијата покажа дека YouTube, кој е во сопственост на Google, собира лични податоци првенствено за свои цели – како што е следење на историјата на онлајн пребарување, па дури и локацијата на корисниците за да понуди релевантни реклами. Но, TikTok, кој е во сопственост на кинескиот технолошки гигант ByteDance, најмногу им дозволува на трети страни да собираат информации.
Со тракерите од трети страни, во суштина е невозможно да се знае кој ги следи вашите податоци и кои информации ги собира – од тоа со кои публикации комуницирате и колку долго, до вашата физичка локација и сите други лични информации што ги споделувате со апликацијата.
Студијата забележува дека тракерите од трета страна можат да ја следат вашата активност на други веб-страни, дури и откако ќе ја напуштите апликацијата.
За истражувањето, Genius URL ја користи активноста на Apple за снимање на апликации за iOS за да брои колку различни домени ја следат активноста на корисникот во 10 различни апликации за социјално вмрежување – YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger и WhatsApp – во рамките на една посета, дури и пред да се најавите.
YouTube и TikTok sе апсолутни „шампиони“ со по 14 тракери, што е значително повеќе од просекот, кој беше 6. Бројот на тракери веројатно значително се зголемува кога ќе се најавите на вашите профили во овие апликации, според студијата.
Десет тракери на YouTube беа тракери од прва страна, што значи дека платформата ги користи за свои цели. Четирите тракери беа од трета страна, што значи дека социјалната платформа им овозможува на неколку надворешни веб-страници да собираат информации и да ја следат активноста на корисниците.
За TikTok, резултатите беа уште полоши: 13 од 14. тракери на популарната апликација за социјално вмрежување беа од трети страни. Следењето од трета страна се случувало дури и кога корисниците не дозволувале следење во поставките на апликацијата, според студијата.
„Потрошувачите во моментов не можат да видат кои податоци се споделуваат со надворешни актери или како ќе се користат нивните податоци“, се вели во извештајот.
TikTok во минатото беше мета на критики за тоа како компанијата собира и користи податоци, особено од помлади корисници, вклучувајќи ги и тврдењата дека компанијата префрлила некои приватни кориснички податоци на кинески сервери.
Извор: Nezavisne.com