Би можеле несвесно да го контаминираме Марс и било кој друг свет што ќе го истражуваме во иднина со микроорганизми од нашата планета. Научниците од NASA и Германскиот воздухопловен центар лансираа неколку габични и бактериски организми во стратосферата во 2019 година, како дел од експериментот MARSBOx.

Стратосферата, вториот главен слој на Земјината атмосфера над озонската обвивка, има услови кои потсетуваат на Црвената планета и е совршено место за испраќање примероци за да се утврди дали би преживеале на Марс. Сега, научниците објавија труд за нивните откритија, каде дискутираат за тоа како габичните спори го преживеале патувањето.

Микроорганизмот можел само привремено да живее на површината на Марс, но истражувачите открија дека спорите можат да оживеат откако ќе се вратат дома. Тимот постави спори на габите Aspergillus Niger и Salinisphaera shabanensis, Staphylococcus capitis subsp. капитис и Buttiaukella sp. Бактериските клетки MASE-IM-9 се наоѓаат во внатрешноста на MARSBOx алуминиумскиот сад. Во контејнерот имало два слоја примероци, чие дно било заштитено од зрачење, па NASA може да ги одвои ефектите на зрачењето од влијанието на другите услови на животната средина. Балонот на НАСА го пренесе контејнерот во стратосферата, каде што примероците беа изложени на услови слични на Марсовците и изложени на УВ зрачење над илјада пати повисоко од нивото што предизвикува изгореници од сонце.

Минатата година NASA ги ажурираше своите политики за да ја покаже својата посилна посветеност во спречувањето Месечината и Марс да се загадуваат од луѓето. Агенцијата сака да биде сигурна дека нема несвесно да ги однесе организмите или другите загадувачи од Земјата во други светови, бидејќи тоа може да ја загрози нивната потрага за вонземски живот. Нивното враќање дома од другите светови може и негативно да влијае на нашето опкружување.