Интернет гигантот Google планира до две години да го блокира вообичаениот начин за следење на корисниците онлајн во својот прелистувач Chrome. Компанијата е насочена кон скапи промени во начинот на функционирање на мрежата, додека се обидува да одговори на растечките побарувања на потрошувачите за заштита на податоците, пренесува Ројтерс.
Планот на Google е да ги ограничи компаниите за рекламен софтвер и други организации да ги поврзуваат своите колачиња за прелистувачи со веб-страниците, во кои не работат, рече гигантот во објавата на блогот.
Apple направи сличен потег во 2017 година со својот прелистувач Safari, но глобалниот удел на пазарот на Chrome е повеќе од три пати поголем – 64%, според податоците на „Statcounter“.
Иако двегодишната цел е нова, Google со месеци очекува вести од индустријата. Финансиските аналитичари очекуваат овој потег да има минимално влијание врз рекламниот бизнис на Google затоа што компанијата собира податоци за потрошувачите на многу други начини.
Но, акциите на некои конкурентни компании за рекламен софтвер паднаа во вредност, вклучително и на Criteo’s за 8% и Trade Desk за 1,4%.
Речиси три децении, колачињата поставени од малку познати компании на скоро секоја веб-страница, го поттикнаа интернет-рекламирањето. Колачињата се инструмент во прелистувачите што им овозможува на операторите на веб-страниците да ги чуваат податоците за корисниците. Така, тие можат да акумулираат информации за тоа дали сте најавени на веб-страница неколку последователни дена, на пример.
Google тврди дека новите ограничувања нема да стапат во сила додека алтернативите, за кои компанијата смета дека се посигурни за личните информации, станат достапни.