Вештачката интелигенција (AI) донесе револуционерни иновации, но со себе носи и нови предизвици, како што е зголемената појава на софистицирана дипфејк содржина.
Според истражувањето на Entrust Cybersecurity Institute, во 2024 година регистриран е по еден дипфејк напад на секои пет минути, додека манипулираните слики, аудио снимки и видео содржини стануваат сè потешко да се препознаат.
Студијата Deloitte Connected Consumer за 2024 година открива дека дури 59% од испитаниците имаат потешкотии да ја разликуваат содржината создадена од луѓето од онаа генерирана од вештачката интелигенција.
Иако 84% од оние кои се запознаени со генеративната вештачка интелигенција веруваат дека таквата содржина треба да биде јасно означена, Honor рече дека признаваат дека проактивните мерки за откривање и соработката во индустријата се клучни за силна заштита на корисниците.
Во овој контекст, бројни организации, вклучително и Content Provenance and Authenticity (C2PA), работат на развивање технички стандарди за проверка на изворот и историјата на дигиталната содржина, вклучувајќи ја и онаа создадена од вештачката интелигенција.
За да обезбеди дополнителна безбедност на корисниците, Honor ја претстави својата AI Deepfake Detection технологија на саемот IFA 2024 година.
Оваа напредна функција користи вештачка интелигенција за да ги анализира суптилните недоследности невидливи за човечкото око, како што се синтетичките неправилности на ниво на пиксели, артефакти за обработка на рабовите, континуитет помеѓу кадрите и конзистентност во фризурите и цртите на лицето. Во случај на откривање на манипулирана содржина, корисникот веднаш ќе добие предупредување, со што ќе се намали ризикот од потенцијална измама.
Лидерите на индустријата го делат мислењето за важноста на проактивни мерки за заштита од дипфејк закани, еден од нив е Марко Камија, претставник на УНИДО во Џакарта.
„Во оваа ера на дигитализација, безбедноста на приватноста стана клучен приоритет во нашиот секојдневен живот. Нашите мобилни телефони, како уреди кои постојано ги следат нашите активности, содржат неверојатна количина на лични податоци, од комуникациски и финансиски информации до моменти од нашиот приватен живот“, посочи тој.
„Користењето на AI Deepfake Detection технологијата на мобилни уреди е моќно оружје против дипфејк содржина, овозможувајќи препознавање на суптилни недоследности што човечкото око можеби нема да ги забележи. На овој начин, поединците, малите и средни бизниси и индустриите можат да уживаат во придобивките од дигиталната комуникација без страв од протекување податоци и измама“, заклучува тој.