Амазон, компанија која оствари профит од над 35 милијарди долари во првата половина од 2025 година и е на добар пат да потроши повеќе од 120 милијарди долари за вештачка интелигенција оваа година, отпушта десетици илјади луѓе.

Официјалната причина е желбата да се намалат трошоците и да се работи „како најголемиот стартап во светот“, објавува Си-ен-ен.

Овој потег одразува поширок тренд кај американските корпорации кои отпуштаат работни места поради зголемувањето на цените, непредвидливата трговска војна и потенцијалната револуција во вештачката интелигенција. Амазон не е сам: УПС отпушти околу 48.000 работни места оваа година, Таргет отпушти 1.800 вработени минатата недела за да биде „посилен и побрз“, а други технолошки гиганти како Мајкрософт и Мета, исто така, неодамна отпуштија илјадници работници.

Иако ваквите потези обично го бодрат Волстрит на краток рок, тие исто така претставуваат огромен облог за технологија која сè уште треба да докаже дека може да ги испорача ефикасноста што нејзините поддржувачи долго време ја ветуваа.

„Мислам дека ќе видиме голем тренд каде што луѓето очекуваат многу од оваа технологија, а не сè што очекуваме ќе се оствари“, рече Сем Рансботам, професор по деловна аналитика на Бостонскиот колеџ.

Тие јавно тврдат дека вештачката интелигенција не е причината, но…
Амазон вели дека напредокот во вештачката интелигенција не е директно одговорен за огромното мнозинство од 14.000 отпуштања најавени во вторник. Сепак, меморандумот на компанијата во кој се објавуваат отпуштањата го повторува верувањето на извршниот директор Енди Џаси дека вештачката интелигенција ќе ги трансформира работните места.

„Мора да запомниме дека светот се менува брзо“, се вели во меморандумот, додавајќи дека е „убеден“ дека помалата работна сила е клучна за водење во ерата на вештачката интелигенција.

Во исто време, Амазон, како и другите големи работодавци, не е имун на неизвесната деловна клима. Професорот Рансботам верува дека веројатно постојат повеќе причини за отпуштањата и дека вештачката интелигенција може да биде и „удобна завеса за чад“ кога бизнисите се борат со други проблеми.