Стив Чен е еден од основачите на најпопуларната видео услуга во светот и е добро запознаен со состојбата на овој пазар.
Иако повеќето луѓе веројатно никогаш не слушнале за Стив Чен, неговото влијание врз технолошката и забавната индустрија е огромно. Пред 20 години, заедно со колегите од PayPal, Чен лансираше сосема нова платформа која брзо го привлече вниманието на големите компании, толку многу што беше купена од Google во 2006 година.
Секако, ова е YouTube, а откако Чен ја напушти компанијата, тој започна неколку други бизниси во текот на годините. Иако е еден од луѓето одговорни за револуцијата на онлајн видео, сега е загрижен за трендот што има негативно влијание врз децата.
TikTok го започна трендот, и бидејќи се покажа како многу популарен, Instagram со Reels и YouTube со Shorts го следеа примерот. Секако, ова се кратки видеа. За време на неодамнешното гостување на Стенфорд, Чен изрази загриженост за влијанието на толку кратки видеа врз вниманието на децата.
Форматот на кратко видео води до пократко внимание
„Не знам дали сакам моите деца да гледаат само кратки видеа за да не можат да гледаат ништо подолго од 15 минути“, објасни Чен, објаснувајќи го потенцијалниот проблем, нешто за кое експертите предупредуваат со години. Децата, но и возрасните кои станале зависни од екраните, немаат многу трпение или внимание за гледање на некои подолги видеа – понекогаш дури и не гледаат 15-секундно TikTok видео, туку продолжуваат да скролуваат по неколку секунди.
Тој објасни дека го смета TikTok за забавен, но тоа е само засега, а краткиот формат на ваквите видеа на крајот води до пократок распон на внимание. Чен вели дека познава родители кои ги принудуваат своите деца да гледаат подолга содржина наместо кратки видеа, и не им покажуваат видеа со светли бои и „зависни вибрации“ затоа што знаат дека децата ќе се навикнат на нив.
Алтман споделува слични ставови
Поради зависноста што ја создава видеото, тој предлага платформите да го ограничат времето кога луѓето можат да ги користат апликациите, во зависност од нивната возрасна група, што е полесно да се каже отколку да се направи. Исто така е јасно дека големите технолошки компании не сакаат да го ограничат пристапот на луѓето до нивната содржина, бидејќи колку повеќе луѓе гледаат, толку повеќе реклами им се прикажуваат. Ова, секако, значи повеќе приходи за компаниите.
Чен има две деца, а неодамна друг познат родител, извршниот директор на OpenAI, Сем Алтман, зборуваше за штетните ефекти на технологијата врз децата, особено социјалните медиуми и кратките видеа. Тој објасни дека „напливот на допамин“ што го предизвикува таквата содржина веројатно ќе има длабоко и негативно влијание врз развојот на мозокот кај децата.