Ако сакате да ги заштитите вашите лични податоци и со тоа барем малку да го намалите вашиот дигитален отпечаток, започнете со бришење или барем ограничување на пристапот до одредени апликации.
Паметните телефони ни се толку неопходни што без нив не можеме да запомниме речиси ниту еден телефонски број, состанок или инструкции како да стигнеме до адресата. Но, иако ни даваат многу информации, паметните телефони исто така собираат многу.
Многу е направено во последниве години за да се намали количината на информации што се собираат со цела низа алатки и способности кои им овозможуваат на корисниците да контролираат кои податоци можат и не можат да ги собираат апликациите. И покрај ова, некои апликации сè уште профитираат многу од собраните податоци.
Но, не мора да биде така. Доколку сакате да ги заштитите вашите лични податоци и со тоа барем малку да го намалите вашиот дигитален отпечаток, започнете со бришење или барем ограничување на пристапот до овие апликации, пренесува Zimo.
Социјални мрежи
Сите веќе знаат дека корисниците се главниот извор на приход за социјалните мрежи. Поточно – податоци кои корисниците доброволно и лесно ги споделуваат. Без разлика која социјална мрежа ја користите и колку, само со логирање и отворање профил сте оставиле многу приватни податоци на нивните сервери. Од е-пошта, датум на раѓање, локација, статус на врската, преку фотографии и видеа, а во некои случаи и вашите информации за контакт.
Откриено е дека дури и оние кои немаат профил на ниту една од социјалните мрежи сепак имаат „профил“ бидејќи нивните податоци поставени од нивните смартфони се вчитани од нивните контакти.
Апликации за испорака на храна
Сè повеќе луѓе користат различни апликации за испорака на храна. Со само неколку кликања, избирате ресторан, нарачувате оброк, потврдувате уплата и брзо храната е на вашиот праг. Но, забораваме колку информации треба да соберат овие апликации за сето тоа да се случи брзо и беспрекорно.
Од лични податоци како име и презиме и адреса, преку финансиски податоци, локација, па дури и листа на претходни нарачки и локации. Некои апликации дури можат да собираат информации за физичкото здравје на корисникот (благодарение на здравствените апликации што ги користат) и да прикажуваат реклами кои најдобро одговараат на потребите на корисникот. Дури и ако тој или таа не е свесен за тоа.
Што можете да направите?
Наједноставно би било да ги исклучите профилите на тие апликации и да ги отстраните од вашите уреди. Но, тоа не е секогаш можно, ниту е најдобро решение.
Што се однесува до социјалните мрежи, добро размислете кои податоци ги споделувате со апликациите и ограничете го нивниот пристап до микрофонот и камерата на вашиот уред, освен во случаи кога тоа е навистина неопходно (при снимање видеа и фотографии).
Кога станува збор за апликации за испорака на храна, најдобро е да се задржите само на една. На овој начин ќе го намалите бројот на апликации кои имаат пристап до вашите приватни податоци, но и полесно ќе се контролира кои податоци се изложени на ризик доколку дојде до протекување на податоци.
Во секој случај, поминете извесно време со вашиот паметен телефон и проверете кои апликации сте ги инсталирале, кои всушност ги користите и кои се недопрени откако првпат сте го вклучиле паметниот телефон. Ако е можно, отстранете ги оние што не ги користите од вашиот уред и ограничете го пристапот на другите до вашите податоци.
Бидејќи да бидеме искрени, дали на апликација како Snapchat навистина и треба пристап до бројот на вашата кредитна картичка?