Покрај повремената козметичка промена на почетната страница, која може да ги натера долгогодишните корисници да се замислат, „пребарувањето на Google“ се развива без премногу помпа.
Иако Google вели дека пребарувањето се ажурира илјадници пати годишно за да се подобрат резултатите и корисничкото искуство, тие ажурирања се невидливи за милиони корисници кои испраќаат милијарди барања за пребарување дневно на 150 јазици.
Сајтот Wired побара од Google увид во тие промени, како и нивната имплементација, а со оглед на тоа дека празничната сезона е на самиот агол, имаше прашања и за Google Ads и Google Shopping услугите.
Како Google одлучува што да промени?
Системите кои одлучуваат што е релевантно и доверливо меѓу милијарди веб-страници се автоматизирани. Во исто време, одлучувањето како овие автоматизирани системи ги извршуваат своите функции бара многу напор од многу учесници.
Промените во пребарувањето минуваат низ ригорозен процес пред да се имплементира нешто ново. Во текот на 2021 година, Google спроведе повеќе од 700.000 експерименти кои резултираа со 4.000 подобрувања во пребарувањето.
„Податоците од тие проценки и експерименти поминуваат низ темелна анализа од искусни инженери и аналитичари за пребарување, како и правни експерти и експерти за приватност кои потоа утврдуваат дали промената е одобрена“, изјави Дени Саливан, портпарол на услугите за пребарување на Google, за Wired.
Што е следно?
Заедно со промените во методологијата за пребарување на Google, многу од промените во пребарувањето имаат за цел да го направат поконтекстуално и да им овозможат на корисниците она што Саливан го опишува како „поприродно и поинтуитивно“ пребарување. На пример, вели Саливан, повеќекратното пребарување на мобилната апликација на Google им овозможува на корисниците да фотографираат, да додаваат текст на неа и да пребаруваат по слика и текст во исто време. Наскоро ќе биде достапна функцијата „multisearch near me“, која ќе го прави истото, но ќе нуди локални резултати. На пример, можете да фотографирате еден вид суши и Google ќе ви помогне да најдете ресторан во близина што го служи.
Саливан вели дека Google е исто така фокусиран на правење некои видови на пребарување – како истражување на нов град – повизуелни, со истакнување на работата на создавачите на содржина и отворената мрежа. Тој пристап ќе важи и за нова функција која наоѓа совети од прва рака од вистински луѓе, како оние кои создаваат видеа како да се направи. Функцијата моментално е означена како „дискусии и форуми“ во пребарувањето и води до разговори каде експертите (или оние кои веруваат дека се експерти) ја објаснуваат темата на интерес.
Една еволуција што можеби сте ја забележале одамна е дека добивате различни резултати од пребарувањето на мобилен уред отколку на десктоп компјутер. На мобилниот телефон, содржината што се вчитува брзо и добро се прикажува на екранот има тенденција да се рангира подобро. „Ќе им дадеме приоритет на содржината погодна за мобилни телефони пред другите содржини, сите нешта се еднакви. Ќе ви покажеме и врски што имаат смисла за вашиот уред, како што е врска до соодветната продавница за апликации“, вели Саливан.
Колку голем проблем е спам?
Тоа е проблем од 40 милијарди на ден. Тоа е бројот на страници со спам и злонамерна содржина што пребарувањето на Google ги открива секој ден. Саливан вели дека Google прави постојан напор да филтрира околу 99 проценти од тоа, но количината на злонамерна и несакана содржина постојано расте.
Google користи систем за спречување спам базиран на вештачка интелигенција наречен SpamBrain, за кој Саливан вели дека доведе до идентификување на шест пати повеќе веб-страници за спам во 2021 година отколку претходната година.
Како и кај спам и пребарување, Google Ads е во постојана битка да се ослободи од малициозен софтвер и измамници. Google Ads се ангажира во ова со потврдување на идентитетот на огласувачите и идентификување на координирана активност помеѓу сметките користејќи мрежни сигнали. Нивните напори вклучуваат автоматизирани системи, како и човечки рецензенти кои се обидуваат да ја следат злоупотребата во повеќе од 180 земји. Тоа е голема задача.