Независни аналитичари известуваат дека Apple собира податоци за вас и вашиот телефон дури и откако сте избрале во поставките да не им испраќа анализа на вашиот уред.
Apple отсекогаш се претставувал како компанија која ја смета приватноста за „фундаментално човеково право“, што се рефлектирало во нивниот однос кон рекламирањето на iOS и MacOS. Се чини дека работите се менуваат – и на полошо.
App Store веќе некое време нуди реклами во програмската листа, додека многу корисници стравуваат дека политиката на компанијата наскоро ќе го промени курсот. Додавањето масло на огнот доаѓа во форма на неодамнешно откритие од трети лица продавачи на софтвер, кои тврдат дека Apple следи апсолутно сè што ќе допрете додека ја користите App Store.
Двајца безбедносни аналитичари, кои се нарекуваат „Mysk“, изразија загриженост поради тоа што App Store станува сè пополн со реклами. Поточно, тие откриле дека iOS испраќа детални информации за тоа како корисниците комуницираат со App Store. Како што може да се види од приложеното видео, корисничките податоци вклучуваат детали за местата каде што корисникот го притиска прстот, а сето тоа се испраќа до Apple во реално време преку датотека JSON.
Според Mysk, компанијата ги следи корисниците во продавницата за апликации уште од iOS 14.6, кој беше објавен во мај минатата година, а Хозе Адорно од BGR тврди дека компанијата воведе опција за транспарентност за следење во апликација само еден месец порано со издание на iOS 14.5.
Во моментов, нема официјално објаснување како Apple воопшто ги користи овие податоци, но се чини дека компанијата продолжува да ги следи корисниците во рамките на App Store, кој, посочува 9to5Mac, неодамна вклучи и реклами. Ова може да значи дека собраните податоци се користат за известување за перформансите на одредена реклама, податоци што може да ги анализираат огласувачите, но тоа до денес не е потврдено.
Иако Apple тврди дека не ги споделува собраните податоци со трети страни, сето ова звучи многу контроверзно, имајќи предвид дека компанијата создава бариери кои ги ограничуваат третите страни (како Google или Meta) да ги следат корисниците на iOS додека истовремено го развиваат својот рекламен бизнис. Според Mysk, податоците од App Store се испраќаат до Apple дури и откако ќе се исклучи опцијата за персонализирање реклами.
Минатиот месец, Apple воведе реклами во резултатите од пребарувањето во App Store: додека производителите на апликации досега можеа само да промовираат при пребарувањето, сега можат да плаќаат за рекламите да се појавуваат на приказот на различни категории или дури и во табот Today.
По воведувањето на рекламите, многу корисници му го изразија своето незадоволство на Apple за етички сомнителна содржина, како што се апликациите за онлајн игри и состаноци, што доведе до привремена суспензија на рекламите за таква содржина, но никој не знае точно што ќе се случи понатаму.
Apple, според гласините, наскоро планира да вметне повеќе реклами во својот систем, а во исто време да им го отежне пристапот на конкурентите на корисниците на iOS. Со текот на времето, ова се надеваме дека ќе доведе до отворање на истраги за конфликт на интереси.