Скоро 2 милијарди долари се потрошени на виртуелна земја во изминатите 12 месеци додека луѓето и компаниите се тркаат за место во метаверзумот, покажува истражувањето.
Сепак, се верува дека со години сме далеку од метаверзумот кој се појавува како уникатен извонреден простор на интернет, каде што луѓето можат да живеат, работат и играат во виртуелна реалност. Затоа, се поставува прашањето, дали купувањето виртуелно земјиште е големо коцкање?
Voxels е еден од десетиците виртуелни светови кои се опишуваат себеси како метаверзи. Малку е збунувачки, бидејќи луѓето често зборуваат за „метаверс“ како да има само еден. Но, додека една платформа не доминира, или додека овие различни светови не се спојат, компаниите продаваат земја и виртуелни искуства во нивните сопствени верзии на метаверзумот.
Истражувачите од аналитичката компанија DappRadar истакнуваат дека криптовалутите во вредност од 1,93 милијарди долари биле потрошени за купување на виртуелно земјиште само во изминатата година, од кои 22 милиони долари биле потрошени на околу 3.000 парцели во Voxels.
DappRadar е во состојба да го следи развојот на ситуацијата, бидејќи Voxels е изграден на системот за криптовалути Ethereum, во кој, како и сите виртуелни валути, секоја трансакција се евидентира и објавува на јавниот блокчејн.
Еден од најпопуларните светови на метаверс е анимираниот Decentraland. Лансиран е во 2020 година, а неговите делови се продаваат за илјадници, понекогаш и милиони долари. Samsung, UPS и Sotheby’s се меѓу оние кои купиле земја таму и изградиле продавници и центри за посетители.
Во Sandbox, уште еден од крипто метаверзите, Adidas, Atari, Ubisoft, Binance, Varner Music и Gucci се само некои од мултинационалните компании кои купуваат земја и создаваат искуства за продавање и промовирање на нивните производи и услуги.
Gucci, исто така, го изгради својот бизнис во Roblox, кој, заедно со другите големи платформи за игри како Minecraft и Fortnite, се смета за најмејнстрим од новите метаверзи.
Интересно е што овие корпорации за игри не продаваат земја и работат без употреба на било која блокчејн технологија. Сепак, тие веќе имаат некои од клучните елементи што писателите на научна фантастика велат дека ни се потребни за вистински метаверс:
– способност за дружење и игра
– нивните сопствени валути во виртуелниот свет
– можност за заработка на платформата
– огромни заедници кои постојано напредуваат
Се чини дека модата е една од индустриите кои најмногу сакаат да ги искористат можностите и ризиците кои доаѓаат со метаверзумот.
Така, дигиталната модна куќа The Fabricant, со седиште во Амстердам, произведува облека само за аватари, дизајнира колекции и прилагодена облека за корисниците на Decentralend, Sandbox и други крипто метаверзи.
Крипто-метаверзите обично се ретко населени и во реалноста се користат само кога има големи настани, па дури и тогаш присуствуваат само илјадници, а не милиони луѓе.
Дури и во виртуелниот свет во кој Мета, сопственикот на Фејсбук и Инстаграм, инвестира милијарди долари, протечените датотеки покажуваат дека луѓето не остануваат премногу долго.
„Дефинитивно ќе има масовен пазар на ова поле, бидејќи ако се погледне помладата генерација, тие веќе играат игри. За нив нема разлика помеѓу виртуелен и реален. Но, таков свет допрва треба да се развива“, истакнуваат истражувачите.
Поврзани артикли