Откако потроши 44 милијарди долари, најбогатиот човек на светот треба да докаже зошто верува дека оваа социјална мрежа вреди 10 пати повеќе.

Трошењето 44 милијарди на Твитер беше лесниот дел од работата, сега Илон Маск го чека тешкиот дел. Како што пишува Ројтерс, најбогатиот човек на светот сега треба да докаже зошто мисли дека социјалната мрежа вреди 10 пати повеќе, особено што со месеци се потсмеваше на постоечкиот бизнис модел на компанијата.

Ги избрка директорите

По завршувањето на аквизицијата, првиот потег на Маск беше да го отпушти највисокото раководство на социјалната мрежа. Маск ги отпушти извршниот директор на Твитер Параг Агравал, главниот финансиски директор Нед Сегал и шефот за правни прашања и политика Виџеј Гејд, дознава Ројтерс од луѓе запознаени со ситуацијата. Маск ги обвини претходните лидери дека го доведоа во заблуда него и инвеститорите за бројот на лажни сметки на платформата, како и дека не му даваат јасни аргументи за тоа како да ги постигне високите амбиции што ги има со влијателната социјална платформа.

Маск рече дека на Твитер сака да ги победи „спам-ботови“, да ги направи јавно достапни алгоритмите кои одредуваат како содржината ќе им биде претставена на корисниците и спречуваат платформата да стане комора за омраза и поделби. Тогаш Маск не понуди детали за тоа како ќе го постигне сето ова и кој ќе ја води компанијата.

Илон Маск претходно изјави дека сака Твитер да стане „најпочитуваната платформа за рекламирање“, што беше протолкувано како обид да се стекне довербата на огласувачите пред очекуваното купување на социјалната мрежа, а исто така рече дека со оваа аквизиција тој сакаше да му „помогне на човештвото“.

„Има многу шпекулации за тоа зошто го купив Твитер и што мислам за рекламирањето. Повеќето од нив се погрешни. Во основа, Твитер сака да биде најпочитуваната рекламна платформа во светот која го зајакнува вашиот бренд и носи раст на компаниите”, напиша Маск, најбогатиот човек на светот и извршен директор на Tesla. Инаку, повеќе од 90 отсто од приходите на Twitter во вториот квартал од оваа година се од реклами.

Добра причина

Еден модел на кој Твитер би можел да се сврти под водство на Маск е создавање „суперапликација“ како кинеската WeChat. Покрај комуникацијата преку него, корисниците на WeChat можат и да плаќаат, да купуваат онлајн или да нарачаат такси преку апликацијата. Идејата на Маск е да понуди продажба на премиум претплати на Твитер кои би ја намалиле зависноста од реклами.

Сепак, постои причина зошто на американскиот пазар нема „супер апликација“ надвор од апликацискиот систем на Google и Apple, сметаат експертите, а пренесува Poslovni.hr.

Еден пример за таква практика е одбивањето од страна на Apple на плановите на Spotify да продава аудио книги. Додавањето опција за плаќање обично бара проверка на идентитетот на корисникот, што може да исклучи добар број тековни корисници кои ја ценат можноста за анонимност.

Аналитичарите веруваат и дека Маск може (барем привремено) да се откаже од обновувањето на корисничкиот профил на Трамп. Враќањето на поранешниот американски претседател на таа социјална мрежа со неговите, во најмала рака, контроверзни ставови и пораки може да одврати дел од корисниците на умерените и либерално-левичарските политички ставови.

Тоа секако не би го сакале компаниите од секторот на стоки за широка потрошувачка, чии клиенти го покриваат целиот политички спектар. Заминувањето на дел од потенцијалните клиенти сигурно не би резонирало добро кај тие огласувачи. Трета можност е дека Твитер на Маск не биде во конфликт со регулаторите.