Не само што е вознемирувачко што толку многу лажни информации во реклами поминаа одобрување и беа подготвени да им се прикажат на корисниците, туку загрижувачки е што тоа се случи на платформа која се гордееше со силни правила околу политичката содржина и рекламирањето.
Една од најпопуларните социјални мрежи денес, TikTok, има своја прилично темна страна. Имено, новата студија објавена од Global Witness и тим од Универзитетот во Њујорк покажа дека освен куп интересни видеа, TikTok содржи и голем број видеа кои промовираат теории на заговор и дезинформации.
Во истражувањето тие се фокусираа на TikTok, Facebook и YouTube, па проверуваа колку се точни алгоритмите што ги користат овие социјални мрежи за откривање и отстранување на дезинформации и лажни реклами.
Од сите набљудувани социјални мрежи, TikTok се покажа како најлош. Истражувачите поставија куп реклами на таа платформа кои содржеа лажни информации и потенцијално опасна содржина и чекаа одобрување. Дури 90 отсто од тие реклами се одобрени за објавување и прикажување на корисниците на TikTok.
Оваа година ќе биде значително полоша, бидејќи се ближат изборите“, вели коавторот на истражувањето Оливија Литл. „Има експоненцијален раст на бројот на корисници, што само значи дека ќе има повеќе дезинформации. TikTok мора проактивно да работи за да ги спречи или ќе се соочиме со нова криза“.
Истражувањето откри различни категории на лажно рекламирање. Така, некои реклами содржат погрешни детали, како што се неточни датуми за избори. Други вклучуваат погрешни или лажни услови за гласање. А повеќето од нив беа оние кои едноставно им одговараат на гласачите откако излегоа на гласање.
Не само што е вознемирувачко што толку многу лажни информации во рекламите го поминаа одобрението на TikTok и беа подготвени да им бидат прикажани на корисниците, туку загрижувачки е што тоа се случи на платформа која се гордее со силни правила околу политичката содржина и рекламирањето.
TikTok во неколку наврати јасно стави до знаење дека неговите политики за користење не дозволуваат никакви платени политички реклами. Сите проверени политички сметки автоматски се дисквалификуваат од користење на алатките за наплата што вообичаено им се достапни на влијателите. Дополнително, тие во август објавија дека воведуваат нови и подобрени упатства со цел да се запре ширењето на дезинформации.
„Во TikTok, ние многу сериозно ја сфаќаме нашата одговорност да го заштитиме интегритетот на нашата платформа, особено за време на изборите“, напиша шефот на американската безбедност на TikTok, Ерик Хан, во август. „За да го зајакнеме нашиот одговор на заканите, TikTok соработува со независни аналитички компании и редовно се состанува со други учесници во индустријата, граѓански организации и други експерти.
Сепак, експертите истакнуваат дека токму она што го направи TikTok толку популарен меѓу корисниците е одговорно и за вирусното ширење на дезинформации. Имено, алгоритмот кој го користат снима што гледаат корисниците и колку долго остануваат на видео, па им нудат слична содржина со цел да ги поттикнат корисниците да поминуваат што повеќе време во апликацијата гледајќи го видеото.
Ако навистина сакаат да направат нешто и да го променат начинот на кој се шират дезинформации на нивната платформа, ќе мора да го променат и тој алгоритам. И според се, тоа нема да го направат самоиницијативно, бидејќи тоа би значело загуба на заработка, а можеби и загуба на корисници.
Поврзани артикли