KF-21 е новиот јужнокорејски суперсоничен борбен авион од домашно производство, кој го направи својот прв лет, приклучувајќи се на малиот број земји кои развија и управуваа со овој тип на авиони.
Прототипот направи лет околу воздухопловната база во градот Сачеон, кој траеше 33 минути. Пилотот бил мајорот Ан Џун Хјун, кој признал дека бил нервозен пред летот, но дека по полетувањето „се поминало без проблеми“ и дека летот го завршил според планот.
Ова е првиот од флотата од шест прототипови KF-21 што ги развива Korea Aerospace Industries, кои ќе завршат повеќе од 2.000 часа пробни летови до 2026 година, кога е планирано да започне масовното производство и да влезе во употреба. Компанијата ќе произведе вкупно 120 авиони и ќе ги достави до воздухопловните сили на Јужна Кореја до 2030 година.
Кога ќе биде оперативен, КФ-21 ќе биде вооружен со низа ракети воздух-воздух и воздух-земја, а можеби дури и крстосувачки ракети од воздух. Двомоторните ловци ќе се произведуваат во две верзии, со едно и две седишта.
Во текот на летот, авионот носел четири имитирани ракети воздух-воздух Метеор и бил опремен со систем за трагање и пребарување, а достигнал брзина од околу 400 км/ч. Јужнокорејскиот претседател Јун Сеок Јеол рече дека овој лет претставува „фантастично достигнување во независноста на националната одбрана“.
KF-21 е заеднички проект на Јужна Кореја и Индонезија, а Сеул поседува 80 отсто од акциите. Околу 65 отсто од деловите за авиони се произведуваат во Јужна Кореја, но сепак тоа е многу важно за земја која нема долга историја на производство на авиони.
Земјите кои веќе развиле и управуваат со напредни суперсонични авиони ги вклучуваат САД, Русија, Кина, Јапонија, Франција, Шведска и европски конзорциум составен од Велика Британија, Германија, Италија и Шпанија.
Досега, само САД и Кина ставија во употреба авиони од петта генерација кои имаат стелт технологија, способности за заглавување на радари и авиони кои ги интегрираат податоците од авионот и од далечина за да им дадат на пилотите слика во реално време за нивните операции.
Јужна Кореја го нарекува КФ-12 авион од 4,5 генерација бидејќи нема внатрешен залив за оружје, меѓутоа, аналитичарите велат дека може да лета на поголема височина и побрзо од најновиот американски авион од петтата генерација Ф-35.
КФ-21 ќе ги замени јужнокорејските авиони Ф-4 и Ф-5, третата генерација на американски борбени авиони претставени во 1960-тите.
Поврзани артикли