Пазарот на компјутерски игри не е имун на рецесијата што виси во воздухот и им се заканува на многу светски економии.
На долгорочниот раст на бројот на продадени игри за компјутери се чини дека му дојде крајот. Според проценките, годинава за прв пат може да се забележат помал број продадени видео игри, во однос на претходната година. Така, друга индустрија, која процвета за време на пандемијата на коронавирус, се соочува со темните изгледи на рецесија.
Глобалниот пазар за компјутерски игри и услуги се предвидува да ќе се намали за 1,2 отсто годишно ниво, на 188 милијарди долари во 2022 година, според истражувањето на истражувачката компанија Ampere Analysis. Пазарот се прошири за 26 проценти помеѓу 2019 и 2021 година, достигнувајќи рекордна големина од 191 милијарда долари.
Продажбата на PC игри, исто така, постојано расте од 2015 година, според податоците на Ampere.
PC игрите добија големо засилување поради мерките за заклучување предизвикани од пандемијата со Ковид-19, бидејќи луѓето поминуваа повеќе време во затворени простории. Лансирањето на новата генерација конзоли на Microsoft и Sony во текот на 2020 година, исто така, ја зголеми побарувачката за видео игри.
Сепак, доаѓањето на Xbox Series X и S на Microsoft, како и конзолите на Sony PlayStation 5 се покажаа како меч со две острици, бидејќи логистичките нарушувања и недостигот на витални компоненти значеа дека клиентите се соочуваат со големи тешкотии да најдат некоја од новите конзоли во продавниците.
Руски пазар
Воената интервенција на Русија во Украина, заедно со тесните грла во синџирот на снабдување и зголемената инфлација, дополнително ја влошија перспективата за пазарот на компјутерски игри. Голем број производители на софтвер и хардвер за компјутерски игри одлучија да го прекинат своето работење во Русија.
Според Ampere, Русија беше десеттиот најголем пазар за игри во светот во 2021 година. Но, оваа година се очекува тој пазар да падне на 14-то место на глобалната листа и да изгуби 1,2 милијарди долари во вредност, соопшти компанијата.
Пирс Хардинг-Ролс, директор за истражување во Ampere, рече дека бројките покажуваат дека ниту индустријата за игри не е „отпорна на рецесија“.
По две години масовно проширување, пазарот на игри е подготвен за пад бидејќи повеќе причини се комбинираат за да ги поткопаат перформансите. И покрај ова, годината ќе заврши многу пред резултатите пред пандемијата, а изгледите за секторот како целина остануваат позитивни, со прогноза за враќање на растот во 2023 година, рече Хардинг-Ролс.
По падот нов рекорден раст
Се очекува пазарот да закрепне во 2023 година, со продажба од 195 милијарди долари, според Ampere.
Други предизвици со кои се соочува индустријата ги вклучуваат промените во приватноста на Apple што им отежнуваат на развивачите на мобилни игри да ги следат корисниците на iPhone, како и доцнењето на хит изданијата како насловите на Microsoft, Starfield и Redfall.