Калифорнискиот HyPoint развива иновативен дизајн на криоген резервоар кој би можел значително да го зголеми опсегот на водородни авиони.

Тоа е исклучително лесен резервоар во споредба со традиционалниот, кој може да им помогне на авиокомпаниите да летаат четири пати повеќе од традиционалните патнички авиони.

На пример, De Havilland Canada Dash-8 може да прими од 50 до 56 патници и има опсег од околу 1.558 километри кога користи традиционално гориво. Доколку истиот авион се напојуваше со горивни ќелии и нов резервоар, дометот би бил 4.488 километри.

„Ова е разликата помеѓу лет од Њујорк до Чикаго со високи емисии на јаглерод и лет од Њујорк до Сан Франциско без емисии на јаглерод“, рече ко-основачот на HyPoint, Сергеј Шубенков.

HyPoint неодамна потпиша договор со GTL за развој на ултралесни криогени резервоари направени од композити од графитни влакна и други материјали.

Овие резервоари носат огромно намалување на тежината за 75 проценти во споредба со „современите крио-резервоари, метални или композитни“. Резервоарот на GTL долг 2,4 метри и дијаметар од 1,2 метри тежи само 12 килограми и може да собере повеќе од 150 килограми водородно гориво.

Огромното намалување на тежината би можело да им овозможи на авиокомпаниите да летаат четири пати подолго од традиционалните авиони на гориво, а притоа да ги намали оперативните трошоци за околу 50 отсто додека целосно да ги елиминира емисиите на јаглерод.

Сепак, останува уште многу работа да се направи за да се усвои водород во голем обем, вклучувајќи пробни летови и масивни инфраструктурни работи. Но, сето ова се вклопува во напорите на воздухопловната индустрија да го намали нејзиниот јаглероден отпечаток, кој сочинува повеќе од 2 отсто од сите емисии предизвикани од човекот. Во оваа акција се вклучуваат и други големи компании, меѓу кои и Ербас, кој најави дека до 2026 година ќе го опреми Ербас А380 со водороден погон.