Кинезите се подготвуваат да го тестираат најновиот прототип на амфибискиот авион AG600 кој ќе го зголеми опсегот на морето до целото Јужно Кинеско Море.

Претходните верзии на амфибискиот авион исто така беа тестирани на копно и море во 2017 и 2020 година, а сега е време за најновиот прототип.

Јужното Кинеско Море е во центарот на вниманието бидејќи Кина го нагласува својот суверенитет над регионот, а покрај резервите нафта и природен гас, регионот сочинува една третина од поморската трговија и рибарските патишта и има влијание врз безбедноста на храната за милиони луѓе. САД и сојузниците сакаат да ги заштитат правата на другите островски нации додека Кина „покажува мускули“ во регионот.

Според кинескиот петгодишен план, AG600 е стратешки важен за операциите на нејзините бази во Јужното Кинеско Море. Иако не е борбен авион, може да превезува луѓе и опрема до оддалечени места во регионот. Тој е со големина на Boeing 737, а дизајниран е да превезува до 60 луѓе и може да лета со брзина од 500 км/ч. Може да помине и до 12 часа во лет.

Кина тврди дека авионот ќе се користи за поморски патроли и операции за пребарување и спасување. Ќе се користи и за набљудување на океаните, истражување на ресурси и транспорт на луѓе и товар меѓу потоци.

Дизајнот на AG600 е комбинација од чамец и труп на авион, за да може лесно да слета на површината на водата, но и на аеродромска писта откако ќе ја извлече опремата за слетување со тркала. По потреба се извлекува и носот на авионот.

Кина, исто така, го гледа потенцијалот на AG600 кога станува збор за гаснење пожар бидејќи може да „скија“ на вода и да собере до 12 тони вода во своите резервоари за само 12 секунди. Таа количина на вода може да се искористи за гаснење на пожари на 4.000 квадратни метри земјиште.

Претходните верзии на авионот се нарекуваа Kunlong и тие правеа тестови на земја и вода во 2017 и 2020 година, но сè беше запрено од пандемијата на коронавирус.

Проблемот што треба да се реши се моторите. Во моментов се користат мотори WJ-6 базирани на сериите Ai-20 од советската ера. Авионот беше склопен во декември, а минатата недела беа тестирани четири мотори.

Кога ќе заврши тест фазата, AG600 ќе стане најголемиот амфибиски авион во светот, оставајќи ги зад себе јапонскиот US-2 и рускиот BE-200.

Извор: Klix.ba