Пред само десет месеци, малкумина експерти од индустријата очекуваа ваква ситуација. За жал, кризата во автомобилската индустрија стана факт.
Автомобилите стануваат се поскапи и се потешко се купуваат. Нема индикации дека овој тренд ќе биде обратен.
И покрај економските проблеми ширум светот, побарувачката за нови автомобили ја надминува понудата. На некои им е тешко да поверуваат во тоа со оглед на пандемијата со коронавирус.
Што е следно?
Прогнозата не е оптимистичка. Многумина предвидуваат индустриска катастрофа и иднина која може да потсети на социјалистичкото минато. Дали навистина ќе биде толку лошо? Денес е сериозно тешко да се исклучи ваквото сценарио.
Зошто поскапуваат автомобилите?
Ситуацијата е многу сложена. Острата инфлација е само една од неколкуте причини зошто цените растат. Трговците имаат се помалку понуда и постепено ги зголемуваат цените. Веќе многумина се шалат, но можеби и има многу вистина во тоа дека на крајот на годината нема да има распродажба (акција), туку само лицитации „кој ќе даде повеќе“. Можеби е смешно, но во исто време е и страшно.
Од каде доаѓаат проблемите со снабдувањето?
Пандемијата јасно ги огрании капацитетите на фабриките. Многу компоненти недостасуваат. Една од марките нуди теренец од премиум класа кој чини повеќе од сто илјади марки, под услов одредени единици да не смеат да се испорачаат со електрични седишта. На пазарот недостасуваат микрочипови и многу други суштински делови. Некои автомобили не се ни достапни – ова важи и за популарните и за луксузните модели.
Експертите предвидуваат дека политиката на попусти значително ќе се намали. Многу трговци веќе се откажуваат од тоа. Кризата во производството на автомобили се очекува да продолжи уште многу месеци. Ваквите проблеми не можат да се решат во рок од десетина дена.
Може да се покаже дека оној што го нарачал автомобилот од 2022 година и го преземал следната година, ќе може да го продаде регистрираниот автомобил со профит бидејќи цените растат бидејќи сè уште постојат проблеми со испораките. Некои веројатно се сеќаваат на времето кога можеше да се купи нов автомобил и по некое време да се продадете без да се изгуби, па дури и да се заработи пари на него. Дали нè чекаат вакви времиња? Има многу индикации за ова.
Пазарот на половни автомобили, се разбира, добива повратна реакција. Сопствениците ги зголемуваат цените и не сакаат да се ослободат од своите автомобили. На крајот на краиштата, тие немаат со што да ги заменат. Фирмите, од друга страна, продолжуваат со изнајмување поради истата причина. И така кругот е затворен.
Извори: Додај Гас / Automobili.ba