Зголемување на потрошувачката на гориво од 9,5%, е мотивирано од непланирано забрзување, сопирање и погрешна употреба на менувачот

Авторите на студијата предводена од фондацијата на шпанската осигурителна куќа Mapfre, дошле до заклучок дека разговор со мобилен телефон додека се вози го намалува вниманието за 36%, а процентот се зголемува на 40% кога комуникацијата е стресна.

Ако возачот чита и одговара на пораки, на пример, WhatsApp, губењето на вниманието е 53%. Mapfre, во соработка со Adhara Research и Институтот за одржлива мобилност, седнал 24 лица (мажи и жени, млади и стари возачи, одморени и уморни) на симулатор и ги водел низ веќе споменатите три сценарија (нормален разговор, стрес и пораки)

Како главен резултат, откриено е дека секоја употреба на мобилен телефон ја двојно ја зголемува веројатноста за правење грешки при возење или несреќа – било да се работи за сериозни грешки како што се напуштање на патот, судир со друго возило или судир со пешак. Возачот кој вози сам прави просечно 33,7 грешки на час додека зборува со мобилен телефон.

Вниманието во случај на уморни возачи е намалено за 52,5%, речиси исто толку значајно како и она што одговара на употребата на WhatsApp. Ако се комбинираат двете околности, поспаност плус испраќање пораки, вниманието се намалува за 66,7%.

Употребата на мобилни телефони влијае на стилот на возење, а студијата на Фондацијата Mapfre открила поголема потрошувачка на гориво при повици или испраќање пораки. Зголемување на потрошувачката на гориво од 9,5%, е мотивирано од непланирано забрзување, сопирање и погрешна употреба на менувачот.