Европската комисија започнала истрага за да утврди дали услугите за рекламирање преку Интернет на Гугл ги кршат правилата за конкуренција во Европската унија.
Google е една од водечките светски компании во секторот за рекламирање преку Интернет, а исто така обезбедува и услуги за рекламирање, особено преку услугата Display Network.
Google собира податоци што потоа се користат за насочено рекламирање, продава рекламен простор и обезбедува рекламни брокерски услуги, објасни потпретседателката на ЕК, Маргарет Вестагер на прес-конференција.
Ова значи дека Google е присутен на скоро сите нивоа на синџирот на снабдување со рекламирање преку Интернет. Загрижени сме што конкурентските услуги за рекламирање преку Интернет на Google ја отежнија конкуренцијата во целиот рекламен комплекс, додаде европскиот претставник.
Брисел сака да се спроведе истрага за да се утврди дали американскиот софтверски гигант ги фаворизира сопствените услуги за рекламирање преку Интернет и со тоа ги прекршува европските правила за конкуренција.
Истрагата треба да покаже како влијае на пазарот од барањето на Google за клиентите да ги користат своите услуги Display & Video 360 и Google Ads за поставување реклами, на пример на YouTube, и дали го ограничува пристапот до корисничките податоци што се користат за рекламирање.
Услугите за рекламирање преку Интернет се клучен инструмент со кој Гугл и издавачите ги монетизираат своите мрежни услуги“, рече во изјавата во вторникот потпретседателката на Европската комисија Маргрет Вестагер.
Секторот за рекламирање преку Интернет еволуираше со џиновски чекори за да ја искористи сеприсутноста на паметните телефони и компјутерите во секојдневниот живот. Тие се користат од милиони луѓе во Европа, а издавачите користат реклами преку Интернет за да се обидат да ги надоместат изгубените приходи со објавувањето бесплатни содржини.
ЕК наведува дека само во 2019 година биле издвоени 20 милијарди евра за рекламирање преку Интернет.