Рускиот Rostec успешно ја спроведе првата фаза на тестирање на пулсно детонацискиот мотор, а резултатите од тестовите покажаа дека моторот создава 50 проценти на поголем потисок од конвенционалните млазни и ракетни мотори.

Пулсно детонациските мотори можат да се користат во напредни ракетни и вселенски системи, хиперсонични летала и орбитални летала. Тие работат со активирање на мешавина од гориво и оксиданс во комората, по што пулсевите на ударните бранови на топлина и висок притисок создаваат притисок при излез на млазницата.

Досега ниту еден пулсно детонациски мотор не е ставен во производство или користен во авиони, но досега се тестирани неколку прототипови на такви мотори, вклучувајќи ги и тест-леталата Blackswift на американската воена агенција за напредно истражување (DARPA) од 2008 година.

Минатата година американските инженери успешно тестираа експериментален ротирачки детонациски мотор за употреба во вселенски ракети.

Инженерите долго време веруваа дека моторите со пулсна детонација овозможуваат поголема термодинамичка ефикасност од конвенционалните млазни мотори. Сега Rostec успешно го докажа ова спроведувајќи ја првата фаза на тестирање и создавајќи до 50 проценти повеќе потисна сила.

„Тоа за возврат ќе го зголеми максималниот дострел и носивоста на авионот за 1,4 до 1,5 пати. Дизајнот ќе може да се примени, на пример, на орбитални летала, суперсонично и хиперсонично вселенско летало и на идната генерација ракетни и вселенски системи“, се вели во соопштението на Rostec.

Во истата изјава се вели дека леталото опремено со пулсно детонациски мотор би имало подобра динамика на летот и подобра маневрирање во воздухот.

„Едноставноста на овој дизајн и неговата релативно мала потреба од гасно-динамички процеси ни овозможуваат да интегрираме решенија за развој на претходната генерација на мотори. Ова обезбедува одлична комерцијална и економска предност во однос на традиционалните мотори кои се во фаза на развој“, изјави Евгениј Марчуков, директор за дизајн на Uniter Engine Corporation, каде што беше тестиран моторот на Rostec.

Пулсно детонацискиот мотор на Rostec започна да се развива во 2016 година, кога ја доби наградата за најдобар иновативен проект од областа на клучните технологии за Руската Федерација.

Извори: Zimo.hr / Aerospace Testing International