Проектите ќе вклучуваат ширење на 5G низ критичните транспортни мрежи до 2030 година
ЕУ се очекува да издвои околу две милијарди евра за финансирање дигитални проекти во следните седум години.
Ова е дел од новиот договор постигнат од преговарачите на Европскиот парламент (ЕП) и Европскиот совет за новите фондови за транспортни, дигитални и енергетски проекти во рамките на Инструментот за поврзување на Европа (CEF) за 2021-2027 година.
CEF е инструмент за финансирање на ЕУ фокусиран на промовирање на раст, работни места и конкурентност преку насочени инфраструктурни инвестиции во земјите-членки.
Според новонајавениот привремен договор, кој сè уште е во фаза на правна ревизија, CEF ќе добие вкупен буџет од околу 30 милијарди евра за финансирање на проекти што имаат за цел модернизација на различни прекугранични проекти. Ова ќе вклучува околу 10 милијарди евра за помош на земјите од ЕУ да ги довршат исчезнатите транспортни врски, како и 1,4 милијарди евра за брзо следење на завршувањето на главните прекугранични железнички проекти, што треба да ги избере Комисијата врз основа на конкурентност.
Портпаролот на CEF изјави за IT Pro дека за дигиталниот дел на CEF ќе бидат распределени околу две милијарди евра од вкупниот фонд.
Ова ќе го опфати развојот на „проекти од заеднички интерес за сигурни и безбедни дигитални мрежни 5G системи со висок капацитет, како и дигитализација на транспортните и енергетски мрежи“, и воведувањето на 5G покриеност по важните транспортни оски до 2030 година.
Ако бидат доделени, средствата ќе бидат двојно повеќе од сумата на буџетот наменет за транс-европските мрежи во телекомуникацискиот сектор помеѓу 2014 и 2020 година.
Коментирајќи ја најавата, известувачот на Комитетот за транспорт и туризам и потпретседател на „Renew Europe“, Доминик Рике рече дека „оваа алатка за финансирање е потребна повеќе од било кога“.
„Треба да развиваме понатамошни и побрзи транспортни проекти за да го стимулираме растот, да бидеме поконкурентни и да ја зајакнеме кохезијата низ цела Европа. Постигнување на „Зелениот договор“ (Green Deal) нема да биде можно ако не ја надградиме нашата инфраструктура за дигитална и еколошка транзиција. CEF е неопходност за Европа да ги постигне овие цели“, додаде тој.
Пред неговото усвојување, договорот за финансирање сè уште треба да биде одобрен од Комитетот на постојаните претставници на Советот и парламентарните одбори за транспорт и индустрија, а потоа и од Советот и од Парламентот во целина.