Двајца британски научници откриле испарување на водена пареа во атмосферата на Марс, користејќи ги податоците добиени од сондата на руско-европскиот орбитер ExoMars, објави Роскосмос. Ова е уште еден доказ дека Црвената планета некогаш била барем делумно сина.

Мноштвото истражувања на податоците што од орбитерите или роверите се посветени на испитување на трагите од древните речни долини што би можеле да укажат на тоа дека вода некогаш течела низ површината на Марс.

Новото истражување на двајцата научници од британскиот Отворен универзитет, објавено во списанието Science Advances, се наведува дека е откриено присуство на водород кој тече од атмосферата на оваа планета.

Ова откритие е направено благодарение на малиот уред NOMAD, кој е прикачен на сондата ExoMars на Европската вселенска агенција и рускиот Роскосмос и која ја мери светлината што поминува низ атмосферата на Марс.

Заедничкиот руско-европски проект ExoMars 2016 за прв пат открил водород хлорид во атмосферата на Црвената Планета, што укажува на непознати хемиски процеси, објави руската вселенска агенција Роскосмос.

„Инструментот NOMAD од темел го менува нашето разбирање за еволуцијата на водата на Марс“, рече д-р Маниш Пател, еден од авторите на студијата.

Инструментот „обезбедува невидено знаење за изотопите на вода во атмосферата на Марс во зависност од времето и нивната локација на планетата“ и е „клучен елемент за разбирање како Марс изгуби вода со текот на времето“, и со тоа „престана да биде планета каде што се наоѓа животот можно “, наведува Пател.

Сју Хорн, кој е предводник на вселенски истражувања во Британската вселенска агенција, проценува дека ова истражување е „клучен елемент во напорите да се открие тајната на Црвената планета“.

„Ако сфатиме како испарува водата на Марс, тоа ќе ни помогне да го најдеме одговорот на клучното прашање: дали имало живот на Марс?“, Вели Хорнова.

Една нова студија беше објавена во неделата кога околу Марс имаше прилично „голема толпа“.

Во средата, кога студијата беше објавена во научно списание, кинеската сонда „Тијанвен-1“ влезе во орбитата на Марс.

Ден претходно, леталото „Амал“ (Надеж) на Обединетите Арапски Емирати успешно се постави во орбитата на Марс.

Конечно, на 18 март се очекува доаѓањето на американскиот ровер Persistence. Во досега најамбициозната американска мисија на Марс, ровер тежок еден тон ќе се обиде да се спушти во карпестиот залив со стрмни карпи, наречен Кратер езеро.

Извор: B92.net