Спротивно на некои, едноставно кажано, врежани мислења, постојат и факти во врска со автомобилите на струја.

Денес, постои генерален консензус дека електричните автомобили се возила на иднината. Но, тие се развиваат толку брзо што веројатно ќе можеме да ги наречеме и возила на сегашноста. Сепак, постојат многу спротивставени мислења за нивната употребливост. Дали се оправдани?

Електричните автомобили немаат доволно автономија

Во просек, Американците поминуваат 60 километри на ден во автомобил, Европјаните дури двојно помалку. Ова значи дека електричните возила со мала автономија можат да ги задоволат дневните потреби. Меѓу ценовно најприфатливите се Nissan Leaf, кој може да помине до 250 километри со едно полнење, додека Chevrolet Bolt EV може да помине до 380. Електричниот Hyundai Kona е уште подобар со над 400 километри автономија со едно полнење.

Оние со подлабок џеб можат да се одлучат за најскапата верзија на Tesla Model 3, која има автономија од 500 километри или пак за поскапиот Model S кој може да помине до 540 километри до следното полнење. Tesla тврди дека новиот Roadster, кој на пазарот треба да се појави во 2020 година, ќе има автономија од околу 1.000 километри.

Електричните автомобили се бавни

Всушност, вистината е дека тие се побрзи од панданите со конвенционално напојување. Причината е сосема јасна, електричните мотори во момент испорачуваат максимален вртежен момент од 100%. Кога возачот на електричен автомобил ќе притисне на педалата за гас, преодот од мирување до стартување е речиси моментален.

Најпрестижната верзија на Tesla Model S, кога е во т.н. Ludicrous режим е еден од најбрзите сериски автомобили на денешницата, со спринт до стотка за само 2,6 секунди.

Електричните автомобили се премногу скапи

Иако се очекува дека цените на батериите драстично ќе паднат во годините што доаѓаат, електричните автомобили сега доаѓаат со повисоки цени во споредба со бензинските модели. Сепак, не треба да се заборави на бројните субвенции и стимулации кои не се мали во голем број на држави (најавени и кај нас). Исто така, електричните автомобили од втора рака се ценовно многу прифатливи, токму благодарение на ограничената побарувачка.

Електричните автомобили не се безбедни

Бидејќи, генерално, се произведуваат во мали серии, не сите ги поминале краш тестовите. Оние кои успеале во тоа добиле добри оценки.

Загриженоста од палење на батеријата, па дури и експлозија, докажано е претерана. Во неодамнешни темелни анализи, констатирано е дека можноста од палење или експлозија на литиум-јонските батерии е еднаква на пожар во конвенционалните возила, па дури и малку помала.

 

 

Целосниот текст можете да го прочитате на автомобилскиот портал Додај Гас