Првичната јавна понуда на Xiaomi (ИПО) на берзата во Хонг Конг даде значително пониска проценка за вредноста на тајванската компанија отколку што се очекуваше.
ИПО се одржа при 17 хонгконгшки долари за акција (околу 2,17 долари), додека Xiaomi се надеваше од 17 до 22, односно хартиите од вредност на компанијата се тргуваа на долната граница, забележува Ројтерс.
Xiaomi продаде 2,18 милијарди акции и привлече само 4,72 милијарди американски долари, додека се надеваше на најмалку 6,1 милијарди. Претходно дури се појавија информации дека Xiaomi сака да привлече 10 милијарди долари во рамките на своето ИПО.
При оваа проценка на берзата, пазарната капитализација на Xiaomi изнесува 54 милијарди долари и сепак е една од највисоките за приватна технолошка компанија, која излегува на берзата.
Во сите случаи ИПО-то на Xioami е најголемо од 2014 година, кога на берзата излезе кинескиот интернет гигант Alibaba, кој собра околу 25 милијарди долари.
Според Блумберг, инвеститори во Xiaomi се милијардерот Џорџ Сорос, кинескиот инвестициски фонд Hillhouse Capital и американската Capital Group Cos.
Според аналитичарите од Counterpoint Research, внимателноста на инвеститорите се должи на намалувањето на профитабилноста на основниот бизнис на Xiaomi – производство на електронски уреди. Компанијата ќе мора многу да инвестира во поделбата на паметни телефони, особено во меѓународната експанзија.
Во првото тримесечје од годината, Xiaomi регистрира чиста загуба во износ од 7 милијарди јуани (околу 1,09 милијарди долари), а за целата 2017 година загубата е 43,89 милијарди јуани (6,8 милијарди долари). Приходите на компанијата изнесуваа 34 и 114,5 милијарди јуани (5,2 и 17,8 милијарди долари), соодветно.